شناسهٔ خبر: 66687076 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

مروری بر تحولات فلسطین

از تأکید هنیه بر نابودی قطعی اسرائیل تا حمله مقاومت عراق به سرزمین‌های اشغالی

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در سخنانی تأکید کرد که عملکرد مقاومت ثابت کرده که نابودی رژیم صهیونیستی قطعی است. این درحالی است که مقاومت اسلامی عراق هم اهدافی را در عمق سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داد.

صاحب‌خبر -

از تأکید هنیه بر نابودی قطعی اسرائیل تا حمله مقاومت عراق به سرزمین‌های اشغالی

به گزارش ایکنا به نقل از سما، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس چهارشنبه شب در سخنانی گفت که مقاومت ثابت کرد که نابودی رژیم اشغالگر حتمی است.

هنیه با تأکید براینکه هم اکنون دشمن صهیونیستی همچنان در بحران وجودی به سر می‌برد و برای بقا و ماندن دست و پا می‌زند، افزود: ارتش شکست‌ناپذیر دشمن در غزه شکست خورد و زیر ضربات مقاومت فرو پاشید.

وی با بیان اینکه قضیه فلسطین در ذهن ملت فلسطین و همه آزادگان جهان حضور دارد، گفت: نسل‌های ملت فلسطین دریافتند که حق بازگشت غیر قابل چشم پوشی است و ملت فلسطین همه طرح‌های شوم برای نابودی قضیه فلسطین را به شکست کشاند.

رئیس دفتر سیاسی حماس اضافه کرد: ساکنان کرانه باختری و قدس در برابر تلاش‌ها برای یهودی‌سازی و نابودی قضیه فلسطین مقاومت و پایداری کردند.

هنیه همچنین با بیان اینکه هم اکنون همه دنیا چهره حقیقی دشمن جنایتکار صهیونیستی را که دارای تاریخی آکنده از جنایت است را دید، گفت: گروه‌های مقاومت همچنان بعد از ماه‌ها جنگ غزه به دشمن تلفات وارد می‌کنند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه با اشاره به اینکه اصلاحات دشمن بر طرح پیشنهادی اخیر، مذاکرات را به بن‌بست کشاند، افزود: حماس به تلاش برای رسیدن به توافق آتش بس از همه راه‌های ممکن ادامه می‌دهد.

هنیه ادامه داد: مقاومت در هشتمین ماه جنگ با وجود عدم توازن قدرت در تمامی محورهای درگیری در غزه، ضربات سختی به دشمن وارد می‌کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه با اشاره به اینکه ما با برادران مصری خود بر سر ضرورت خروج نیروهای اشغالگر از گذرگاه رفح و همه مناطق نوار غزه اتفاق نظر داریم، گفت: ما بر ضرورت عقب‌نشینی فوری نیروهای اسرائیلی از گذرگاه رفح تأکید داریم و رژیم اشغالگر هیچ حقی در اداره این گذرگاه ندارد.

هنیه با بیان اینکه در جا زدن دشمن و اصرار بر اشغال رفح مذاکرات را به سمت و سویی نامشخص پیش می‌برد، افزود: موضع آمریکا همچنان ادامه جانبداری و حمایت سیاسی از دشمن و پوشش نسل‌کشی در غزه است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه حماس و گردان‌های قسام به وجود آمده‌اند که بمانند، گفت: در مورد روز بعد از جنگ، حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی تصمیم‌گیری خواهند کرد و روز بعد از جنگ در غزه به مقتضای منافع ملت فلسطین خواهد بود.

هنیه با بیان اینکه ملت آزاد فلسطین باید در تمامی عرصه‌ها به پا خیزد و رویارویی با دشمن را برای توقف جنگ ظالمانه شدت بخشد، تصریح کرد: ما یقین داریم که دشمن صهیونیستی هر چقدر هم زمان بگذرد، شکست خواهد خورد.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی در تمامی مراکز بازداشت سری و زندان‌های خود انواع و اقسام جنایات و اعدام‌ها را در حق ملت فلسطین مرتکب شده است، گفت: در تلاش برای برملا ساختن جنایات دشمن صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی خواهیم بود.

 هنیه در ادامه با بیان اینکه محورهای مقاومت در لبنان، یمن، عراق و ایران حماسه‌هایی از جنس طلا آفریدند، افزود: از همه تلاش‌های صورت گرفته برای توقف جنگ علیه ملت فلسطین قدردانی می‌کنیم.

وی همچنین خطاب به اسیران فلسطینی، گفت: به اسرای فلسطینی می‌گوئیم که به یاری خداوند طوفان الاقصی آزادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه افزود: غزه در هر تحرک و اقدامی به الگوی جوانان جهان تبدیل شده و خیزش و انتفاضه دانشجویان در سراسر جهان در حمایت از فلسطین در تاریخ بی‌سابقه است.  

هنیه گفت: طوفان الاقصی و مقاومت و پایداری ملت فلسطین نماینده رژیم اشغالگر را وادار کرد تا تصویر یحیی السنوار را در سازمان ملل به نمایش بگذارد.

 وی در پایان افزود: ما از مواضع همه طرف‌ها در حمایت از ملت فلسطین و حق آزادی، بازگشت و استقلال آن و توقف جنگ علیه غزه و به ویژه تصمیم‌های ترکیه برای توقف روابط تجاری با رژیم اشغالگر و پیوستن به پرونده شکایت از این رژیم در دادگاه لاهه و موضع مصر و لیبی در رابطه با پیوستن به این پرونده، قدردانی می‌کنیم.

 از تاکید هنیه بر نابودی قطعی اسرائیل تا حمله مقاومت عراق به سرزمین‌های اشغالی

بی‌توجهی کابینه رژیم صهیونیستی به نظرات وزیر جنگ

در ادامه کشمکش میان مقامات صهیونیست یوآف گالانت وزیر جنگ رژیم صهیونیستی بخش دیگری از این اختلافات را هویدا ساخت.

گالانت بیان کرد: تلاش‌های من برای به جریان انداختن بحث پیرامون اداره غزه پس از جنگ با پاسخی از سوی کابینه نتانیاهو روبرو نشد.

وی افزود: باید جایگزینی غیرنظامی برای حماس پیدا کنیم به این شرط که با ما خصومت نداشته باشد.

گالانت گفت: از نخست‌وزیر می‌خواهم که اعلام کند اسرائیل از نظر غیرنظامی بر نوار غزه مسلط نخواهد شد و جایگزینی برای حماس پیدا خواهد شد.

وی ادامه داد: من خواستار جایگزینی برای سیطره حماس شدم ولی با خواسته من موافقت نشد. این به معنی حکومت نظامی در نوار غزه است؛ چیزی که من با آن مخالف هستم.

گالانت افزود: ما در جنگ کنونی‌مان از آمریکا یاری می‌گیریم و در پشت دربهای بسته اختلافاتمان را حل می‌کنیم.

 از تاکید هنیه بر نابودی قطعی اسرائیل تا حمله مقاومت عراق به سرزمین‌های اشغالی 

حمله مقاومت اسلامی عراق به اهداف حیاتی در سرزمین‌های اشغالی

مقاومت اسلامی از حمله جدید خود به سرزمین‌های اشغالی و هدف قراردادن برخی اهداف حیاتی صهیونیستی خبر داد.

بر اساس اعلام مقاومت اسلامی عراق، این گروه مقاومت برخی اهداف حیاتی را در «وادی اریحا» و پایگاه صهیونیستی «نواتیم» در بئرالسبع هدف قرار داده است.

مقاومت اسلامی عراق تصریح کرد که این حملات با استفاده از موشک‌های کروز «ارقب» انجام شده است.

گفتنی است مقاومت اسلامی عراق کمی پس از آغاز حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار وحشیانه فلسطینیان در این باریکه اعلام کرد که در راستای دفاع از ملت فلسطین و در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی، سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار خواهد.

علاوه بر این پس از آغاز حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، برخی پایگاه‌های نظامیان آمریکایی در منطقه به دلیل حمایت صریح این کشور از رژیم صهیونیستی از سوی مقاومت اسلامی عراق با موشک و پهپاد هدف قرار گرفتند.

 از تاکید هنیه بر نابودی قطعی اسرائیل تا حمله مقاومت عراق به سرزمین‌های اشغالی

نتانیاهو: عملیات رفح چندین هفته به طول خواهد انجامید

 بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حمله ارتش این رژیم به منطقه رفح در جنوب نوار غزه هفته‌ها طول خواهد کشید.

علاوه بر این نتانیاهو گفت: تا زمانی که حماس وجود دارد، سخن‌گفتن از فردای جنگ در غزه، پوچ و بی فایده است. هیچ جایگزینی برای پیروزی نظامی وجود ندارد، زیرا در غیر این صورت در عرصه نظامی، سیاسی و داخلی شکست خواهیم خورد.

همچنین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی یک بار دیگر در یک دهن‌کجی آشکار به جامعه جهانی تاکید کرد که هرگز اجازه تشکیل کشور فلسطین را نخواهد داد.

نتانیاهو مدعی شد که نه سازمان ملل و نه هیچ نهاد دیگری نمی‌تواند صهیونیست‌ها را از ادامه جنگ و به اصطلاح دفاع از خود بازدارد!

وی در ادامه بیان کرد: بدون پایان سیطره حماس، هیچ طرفی اداره غیرنظامی نوار غزه را نخواهد پذیرفت.

 از تاکید هنیه بر نابودی قطعی اسرائیل تا حمله مقاومت عراق به سرزمین‌های اشغالی

لاپید: بازی‌های نتانیاهو باید متوقف شود

 اننقادات یائیر لاپید رئیس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم همچنان ادامه دارد.

رئیس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی در ادامه این انتقادات تاکید کرد که بازی‌های بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم باید پایان پیدا کند.

لاپید افزود: اگر همه از جمله یهودیان حریدی به خدمت نظامی نروند، همگی با هم به پیروزی نخواهیم رسید.

انتهای پیام

نظر شما