شناسهٔ خبر: 66687822 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

هنیه: نابودی رژیم اشغالگر حتمی است

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس چهارشنبه شب در سخنانی گفت که مقاومت ثابت کرد که نابودی رژیم اشغالگر حتمی است.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب به نقل از خبرگزاری سما فلسطین، هنیه با تاکید براینکه هم اکنون دشمن صهیونیستی همچنان در بحران وجودی به سر می‌برد و برای بقا و ماندن دست و پا می‌زند، افزود: ارتش شکست‌ناپذیر دشمن در غزه شکست خورد و زیر ضربات مقاومت فرو پاشید.
 
وی با بیان اینکه قضیه فلسطین در ذهن ملت فلسطین و همه آزادگان جهان حضور دارد، گفت: نسل‌های ملت فلسطین دریافتند که حق بازگشت غیر قابل چشم پوشی است و ملت فلسطین همه طرح‌های شوم برای نابودی قضیه فلسطین را به شکست کشاند.
 
رئیس دفتر سیاسی حماس اضافه کرد: ساکنان کرانه باختری و قدس در برابر تلاش‌ها برای یهودی‌سازی و نابودی قضیه فلسطین مقاومت و پایداری کردند.
 
هنیه همچنین با بیان اینکه هم اکنون همه دنیا چهره حقیقی دشمن جنایتکار صهیونیستی را که دارای تاریخی آکنده از جنایت است را دید، گفت: گروه‌های مقاومت همچنان بعد از ماه‌ها جنگ به دشمن تلفات وارد می‌کنند.
 
رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه با اشاره به اینکه اصلاحات دشمن بر طرح پیشنهادی اخیر، مذاکرات را به بن‌بست کشاند، افزود: حماس به تلاش برای رسیدن به توافق آتش بس از همه راه‌های ممکن ادامه می‌دهد.  
 
هنیه ادامه داد: مقاومت در هشتمین ماه جنگ با وجود عدم توازن قدرت در تمامی محورهای درگیری در غزه، ضربات سختی به دشمن وارد می‌کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه با اشاره به اینکه ما با برادران مصری خود بر سر ضرورت خروج نیروهای اشغالگر از گذرگاه رفح و همه مناطق نوار غزه اتفاق نظر داریم، گفت: ما بر ضرورت عقب نشینی فوری نیروهای اسرائیلی از گذرگاه رفح تاکید داریم و رژیم اشغالگر هیچ حقی در اداره این گذرگاه ندارد.
 
هنیه با بیان اینکه در جا زدن دشمن و اصرار بر اشغال رفح مذاکرات را به سمت و سویی نامشخص پیش می‌برد، افزود: موضع آمریکا همچنان ادامه جانبداری و حمایت سیاسی از دشمن و پوشش نسل‌کشی در غزه است.
 
وی در ادامه با تاکید بر اینکه حماس و گردان‌های القسام به وجود آمده‌اند که بمانند، گفت: در مورد روز بعد از جنگ، حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی تصمیم گیری خواهند کرد و روز بعد از جنگ در غزه به مقتضای منافع ملت فلسطین خواهد بود.
 
هنیه با بیان اینکه ملت آزاد فلسطین باید در تمامی عرصه‌ها به پا خیزد و رویارویی با دشمن را برای توقف جنگ ظالمانه شدت بخشد، تصریح کرد: ما یقین داریم که دشمن صهیونیستی هر چقدر هم زمان بگذرد، شکست خواهد خورد.
 
رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی در تمامی مراکز بازداشت سری و زندان‌های خود انواع و اقسام جنایات و اعدام‌ها را در حق ملت فلسطین مرتکب شده است، گفت: در تلاش برای برملا ساختن جنایات دشمن صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی خواهیم بود.
 
 هنیه در ادامه با بیان اینکه محورهای مقاومت در لبنان، یمن، عراق و ایران حماسه‌هایی از جنس طلا آفریدند، افزود: از همه تلاش‌های صورت گرفته برای توقف جنگ علیه ملت فلسطین قدردانی می‌کنیم. 
 
وی همچنین خطاب به اسیران فلسطینی، گفت: به اسرای فلسطینی می‌گوئیم که به یاری خداوند طوفان الاقصی آزادی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.
 
رئیس دفتر سیاسی حماس در ادامه افزود: غزه در هر تحرک و اقدامی به الگوی جوانان جهان تبدیل شده و خیزش و انتفاضه دانشجویان در سراسر جهان در حمایت از فلسطین در تاریخ بی‌سابقه است.  
 
هنیه گفت: طوفان الاقصی و مقاومت و پایداری ملت فلسطین نماینده رژیم اشغالگر را وادار کرد تا تصویر یحیی السنوار را در سازمان ملل به نمایش بگذارد.  
 
وی در پایان افزود: ما از مواضع همه طرف‌ها در حمایت از ملت فلسطین و حق آزادی، بازگشت و استقلال آن و توقف جنگ علیه غزه و به ویژه تصمیم‌های ترکیه برای توقف روابط تجاری با رژیم اشغالگر و پیوستن به پرونده شکایت از این رژیم در دادگاه لاهه و موضع مصر و لیبی در رابطه با پیوستن به این پرونده، قدردانی می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما