شناسهٔ خبر: 66686888 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

یک مسئول خبرداد؛

اسکان ۲۵۰ خانواده سیل زده در مشهد

یک مسئول خبرداد؛ فرماندار مشهد گفت: دستکم ۲۵۰ خانواده سیل زده در مناطق مختلف شهر مشهد و روستاهای این شهرستان اسکان یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محسن داوری بامداد پنجشنبه افزود: ۱۵۰ خانوار سیل زده در نقاط مختلف شهر مشهد طی شب گذشته اسکان یافتند.

وی گفت: بالغ بر ۳۰۰ نفر از اهالی روستای سلطان آباد در بخش احمد آباد نیز به محل امن منتقل شده و اسکان داده شدند.

فرماندار مشهد اضافه کرد: شماری از ساکنان روستاهای بخش های رضویه و مرکزی نیز که در جریان بارش های شدید دیشب گرفتار سیل بودن توسط نیروهای امدادی اسکان یافتند.

داوری ادامه داد: ۱۵۰ واحد مسکونی در سطح مشهد دچار آب گرفتگی شده بود که با تلاش عوامل امدادی تخلیه شده و یا گل و لای منازل پاکسازی شد.

فوتی های سیل مشهد به هفت نفر رسید

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد نیز در گفت وگو با رسانه ها گفت: آمار جانباختگان سیل مشهد به هفت فوتی تا ساعت ۲۲ امشب رسیده است.

حمیدرضا کافی نیا افزود: میدان انقلاب مهم‌ترین نقطه عملیاتی در حادثه سیلاب امروز بود، از حدود ساعت ۱۵ امروز همکاران ما با قایق‌های نجات در آنجا مستقر هستند و در حال جستجوی خودروهای محبوس شده می‌باشند.

وی گفت: تاکنون ۲ فوتی در میدان انقلاب از داخل خودروی محبوس در آب بیرون کشیده شده و همچنین یک منزل مسکونی در منطقه سیدی مشهد به دلیل حجم سیلاب دچار آوار شده بود و متاسفانه یک مادر و چهار کودک در آن فوت شدند.

بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی از روز، سه‌شنبه سامانه بارشی پرقدرتی کنونی در استان فعال شد، این سامانه تا اوایل هفته آینده بارشهای رگباری همراه با رعد و برق و صاعقه، بارش تگرگ توام با وزش باد شدید و آبگرفتگی، رواناب و سیلاب را در پی دارد.

هواشناسی خراسان رضوی همچنین نسبت به بارش تگرگ، کاهش نسبی دما و امکان اختلال در سیستم حمل و نقل استان در این فاصله زمانی هشدار داده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما