شناسهٔ خبر: 66688456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲۵۰ خانواده سیل‌زده در مشهد اسکان یافتند

فرماندار مشهد گفت: دستکم ۲۵۰خانواده سیل زده در مناطق مختلف شهر مشهد و روستاهای این شهرستان اسکان یافتند.

صاحب‌خبر -

محسن داوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد،اظهار داشت: شب گذشته 250 خانواده سیل‌زده در مناطق مختلف شهر مشهد و روستاهای این شهرستان اسکان یافتند که از این تعداد 150خانوار سیل‌زده در نقاط مختلف شهر مشهد اسکان یافتند.

وی گفت: بالغ بر 300 نفر از اهالی روستای سلطان آباد در بخش احمدآباد نیز شب گذشته به محل امن منتقل و اسکان داده شدند.

فرماندار مشهد گفت: شماری از ساکنان روستاهای بخش‌های رضویه و مرکزی نیز که در جریان بارش‌های شدید دیشب گرفتار سیل بودند توسط نیروهای امدادی اسکان یافتند.

داوری ادامه داد: 150واحد مسکونی در سطح مشهد دچار آب گرفتگی شده بود که با تلاش عوامل امدادی تخلیه شده و یا گل و لای منازل پاکسازی شد.

وی ادامه داد: بیشتر حوزه‌های آبگیری شده به خصوص در خیابان سپاه مشکل آبگرفتگی حل شده است  واکثر خونه ها  از گل و لای تخلیه شده اند و امدادرسانی ادامه دارد؛ افراد آسیب دیده به بیمارستان منتقل شدند.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: حدود 70 واحد مسکونی در منطقه سپاه مشهد دچار آسیب شده و در حال ارزیابی  جهت میزان خسارت ها هستیم.

داوری گفت: در حال حاضر دو مسجد تجهیز شده است  و تا زمانیکه این منازل مسکونی به حالت اولیه بازگردند خانواده ها در این مساجد اسکان دارند. ازامروز تا روز یکشنبه بارندگی‌های شدید داریم لذا از مردم درخواست داریم مسافرت و ترددهای غیر ضروری در سطح جاده‌ها و سطح شهرها نداشته باشند تا ترافیک مانع خدمت رسانی  ما به مردم نشود و در ارتفاعات حضور پیدا نکنند.

خدمت‌رسانی آستان قدس به سیل زدگان مشهد

هادی غلامی، مدیر امور مجاورین آستان قدس رضوی، اظهار داشت: از آغازین لحظات وقوع سیل در منطقه سیدی همکاران ما در منطقه حضور دارند و مشغول خدمت رسانی هستند.

 وی افزود: شب گذشته 1000 پرس غذای گرم، 2000 قرص نان و 2000 آب معدنی برای توزیع در منطقه آماده شد و برای خانواده هایی که منازل مسکونی شان درگیر گل و لای شده نزدیکترین حسینیه ها و مساجد جهت اسکان درنظر گرفته شده است.

امداد رسانی هلال احمر به 231 فرد گرفتار در سیلاب خراسان رضوی

محسن ذاکریان، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی نیز اظهار داشت: مناطق شهری و روستایی 8 شهرستان استان شامل مشهد، تربت جام، درگز، نیشابور، فیروزه، خواف، فریمان و بینالود امروز درگیر سیلاب شدند.

وی افزود: همچنین 29 منطقه ییلاقی، عشایری و روستای استان امروز بر اثر سیلاب دچار حادثه شدند و در همین راستا نیروهای هلال احمر از ظهر روز گذشته تا کنون به 231 فرد گرفتار در سیلاب خراسان رضوی امدادرسانی کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی، گفت:15 تخته چادر و 200تخته پتو در بین حادثه دیدگان استان توزیع شده است همچنین 22 تیم به استعداد 74نفر با 23 دستگاه خودروی امدادی کار امدادرسانی را انجام داده‌اند.

انتهای پیام/282/

نظر شما