شناسهٔ خبر: 66686662 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

گفت‌وگوی ایکنا با یونس شکرخواه / ۲

فیلم | تفاوت اینترنت و هوش مصنوعی

استاد پیشکسوت علم ارتباطات معتقد است خیلی‌ها همان تصویری را که نسبت به هوش مصنوعی دارند، نسبت به اینترنت هم دارند. یعنی فکر می‌کنند اینترنت عقل کل و حلال تمام مشکلات است اما حقیقت امر این است که کتابی در اینترنت نیست که بیرون از اینترنت نوشته نشده باشد.

صاحب‌خبر -

یونس شکرخواه، استاد پیشکسوت علم ارتباطات در گفت‌وگوی تفصیلی با ایکنا درباره تفاوت اینترنت و هوش مصنوعی گفت: همین اکنون خیلی‌ها همان تصویری را که نسبت به هوش مصنوعی دارند، نسبت به اینترنت هم دارند. یعنی فکر می‌کنند اینترنت عقل کل و حلال تمام مشکلات است اما حقیقت امر این است که کتابی در اینترنت نیست که بیرون از اینترنت نوشته نشده باشد. شاید پای یک تکنولوژی توزیع بسیار پرقدرت در میان باشد که به مرگ زمان و مکان کمک کرده است. شما همین الان می‌توانید کتابی را از یک کتابخانه در چین یا استرالیا که اکنون تعطیل است، دانلود کنید. با وجود تعطیلی آن کتابخانه برای شما قابل دسترسی است. به نظر شما آیا کلمه عقل معادل انگلیسی دارد؟ انگلیسی‌ها کلمه mind را برای ذهن و brain را برای مغز به کار می‌برند. در واقع سؤال بسیار مهمی را مطرح کردید که باید درباره‌اش به تفصیل حرف زد. حقیقت چیست، سودای حقیقت چیست، مجازش چیست؟ در کتاب مقدس آمده است: «در آغاز کلمه بود». این چه کلمه‌ای است؟ باید روی این مبحث گفت‌وگو کرد که هوش چیست.

<div id="video-display-embed-code_3445713"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4216011/3445713?width=400&height=300"></script></div>
انتهای پیام

نظر شما