شناسهٔ خبر: 66670894 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

گفت‌وگوی ایکنا با یونس شکرخواه / ۱

فیلم | نحوه استفاده از هوش مصنوعی نگران کننده است

یونس شکرخواه، استاد علم ارتباطات می‌گوید: حقیقت این است که من برای هوش مصنوعی با این‌ همه سرعت و حرارت و داغ‌شدگی نگرانم تا امیدوار. بحثم درباره نحوه استفاده است؛ درباره  نحوه جذب آن در سیستم ارتباطی کشور، در یک روزنامه در یک نشریه، از جمله همین خبرگزاری.

صاحب‌خبر -

یونس شکرخواه، استاد پیشکسوت علم ارتباطات در گفت‌وگوی تفصیلی با ایکنا درباره هوش مصنوعی گفت: خیلی از تحولات در کشور ما با سر و صداهای زیاد همراه است. یکی از این پدیده‌ها متاورس یا هوش مصنوعی است. اکنون صاحب متاورس دنبال آن نیست ولی ما مشغول بررسی آن هستیم و می‌خواهیم بدانیم که به کجا می‌خواهد برسد یا نرسد. این پدیده را شما در رفتار یک روزنامه‌نگار جوان هم می‌توانید ببینید.

شما از من می‌پرسید: از کجا باید شروع کرد؟ من می‌گویم در یک تفکر انضمامی چیزی که اندیشیدن ما را عمیق‌تر، زندگی ما را راحت‌تر و ما را از تکرار مکررات نجات دهد، آنجا آغاز، خود به خود روی داده است. ما بعضی وقت‌ها چیزی را به طرف خودمان نمی‌کشیم، بلکه به طرف آن هل داده می‌شویم. حقیقت این است که من برای هوش مصنوعی با این‌ همه سرعت و حرارت و داغ‌شدگی نگرانم تا امیدوار. بحثم درباره نحوه استفاده است؛ درباره  نحوه جذب آن در سیستم ارتباطی کشور، در یک روزنامه در یک نشریه، از جمله همین خبرگزاری.

<div id="video-display-embed-code_3444813"><script type="text/JavaScript" src="https://iqna.ir/fa/news/play/embed/4215873/3444813?width=400&height=300"></script></div>
انتهای پیام

نظر شما