شناسهٔ خبر: 66685956 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان سمنان

شاهنامه فردوسی، سرشار از مضامین والای اسلامی و اخلاقی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، شاهنامه فردوسی را سرشار از مضامین والای اسلامی و اخلاقی دانست و گفت: طرح موضوعاتی نظیر غیرت و شجاعت و نیز حیا و عفت در شاهنامه بیانگر حکمت فردوسی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی سه شنبه شب در آیین روز  بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی و پاسداشت زبان فارسی در سالن تئاتر شهر سمنان افزود: شهیدان انقلاب اسلامی مصادیق بارز توصیفات فردوسی از غیرت و شجاعت هستند.

وی با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری برنامه‌های بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در استان سمنان به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در خصوص پاسداشت زبان فارسی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه شاهد آن هستیم که توجه به فرهنگ، ادب و زبان فارسی در استان سمنان نسبت به سال‌های گذشته برجسته‌تر شده و این موضوع با همت و جدیت بیشتری دنبال مطیعی با ابراز خرسندی از حضور در این محفل ادبی گفت: خدا را شاکریم که‌ در کشوری زندگی می‌کنیم که رهبر آن شعرشناس است و بر حوزه شعر و ادبیات فارسی اشراف و تاکید دارد.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی دهه‌ها قبل، بر حفظ و حراست از زبان فارسی تاکید داشتند و بارها خواستار صیانت از فرهنگ و ادب فارسی شده‌اند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان با یادآوری جلسات رهبر معظم انقلاب با شعرا و اهالی ادب به ابعاد گوناگون اشعار حکیم ابوالقاسم فردوسی اشاره و اظهار داشت: شاهنامه فردوسی سرشار از مضامین الهی، اسلامی و اخلاقی است.
مطیعی افزود: موضوعاتی نظیر غیرت و شجاعت، علم‌آموزی و خردورزی، حیا و عفت، ظلم‌ستیزی و دفاع از مظلوم، بیانگر حکمت و معرفت فردوسی است.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی، شهیدان را مصادیق بارز غیرت، شهامت و شجاعت عنوان کرد و گفت: در اشعار حماسی فردوسی، ویژگی‌ انسانهای شجاع و غیور تاریخ همچون شهدای عزیزمان به زیبایی بیان شده است.
نماینده رهبر معظم انقلاب در استان سمنان، وجود حکیمانی مانند حکیم ابوالقاسم فردوسی را مایه افتخار فرهنگ ایران اسلامی دانست و تصریح کرد: اگر کسی حلاوت آشنایی با شعر و ادبیات فارسی را بچشد، زمینه رشد فرهنگی خود و جامعه را فراهم کرده است.
امام جمعه سمنان ابراز امیدواری کرد: با برگزاری مستمر برنامه‌های فاخر فرهنگی و ادبی، شاهد شکوفایی استعدادهای جوان در حوزه زبان و ادبیات فارسی در استان باشیم.

این آیین با حضور محمدعلی بهمنی شاعر و غزل‌سرای برجسته کشور، فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و جمعی از مسوولان فرهنگی و اجرایی به همراه علاقه مندانبه شعر و ادب همراه با اجرای برنامه های مختلف از جمله نقالی برگزار شد.

در این مراسم همچنین وستر رویداد هنری ادبی «اورنگ» با حضور نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان و نیز جمعی از مدیران استانی رونمایی شد.



نظر شما