شناسهٔ خبر: 66685639 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کارگاه آموزشی به زراعی، تغذیه و بیماری های گندم

به همت مرکز جهاد کشاورزی نازلوچای، واحد زراعت و اداره ترویج شهرستان ارومیه کارگاه آموزشی دستیابی به پتانسیل عملکرد در مزرعه گندم آبی در سایت الگویی نازلوچای برگزار شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این کارگاه که با حضور کشاورزان محوری و تابعی طرح پتانسیل عملکرد برگزار شد ابتدا صادقی مسئول مرکز جهاد کشاورزی نازلوچای به تشریح اهداف طرح پرداخت و افزود: با توجه به شرایط اقلیمی ایجاد شده بایستی با مدیریت مزرعه ضمن حفظ منابع آبی با شناسایی عوامل موثر در عملکرد بتوان حداکثر عملکرد را از واحد سطح بدست آورد. 
 
موسوی مسئول زراعت شهرستان نیز بر انتخاب رقم مناسب و تهیه بذر گواهی شده از شرکت های معتبر تولید کننده بذر استان تاکید کرد و در ادامه افزود: رعایت نکات به زراعی شامل رعایت تاریخ و تراکم کاشت، رعایت کشاورزی حفاظتی، استفاده از کودهای پایه در هنگام کشت و مدیریت تغذیه در شرایط آب و هوایی خاص سال‌جاری با مصرف منابع کودی به ویژه کودهای پتاسه در کنار کودهای سرک نیتروژنی و اسیدآمینه جهت مقابله با تنش های محیطی جهت افزایش مقاومت گیاه ضروری است. 
 
در ادامه شکری کارشناس زراعت شهرستان به وقوع بارندگی های خوب و دمای مناسب اشاره و رصد و پایش مزارع جهت مقابله با عوامل خسارت زای گیاهی از جمله بیماری ها و آفات را ضروری دانست.

نظر شما