شناسهٔ خبر: 66685572 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: بانی فیلم | لینک خبر

بزرگداشت فردوسی در شب باشکوه «بیژن و منیژه»

صاحب‌خبر -

21:22

بزرگداشت «حکیم ابوالقاسم فردوسی» در اجرایی ویژه از نمایش”بیژن و منیژه”در پردیس تئاتر شهرزاد برگزار شد.
به گزارش رسیده، محمود دولت آبادی، احمد مسجد جامعی، نظام الدین زاهدوف سفیر تاجیکستان، حکمت الله ملاصالحی، مهدی محبتی، مجتهد شبستری، عبدالجبار کاکایی و بزرگانی دیگر از عرصه‌های مختلف هنر و ادب زیر یک سقف جمع شدند تا در شب بزرگداشت فردوسی از دکتر محمد روشن شاهنامه پژوه بزرگ تقدیر به عمل آورند.
پردیس تئاتر شهرزاد یکی از باشکوه ترین و پرازدحام ترین شب های خود را پشت سرگذاشت تا پوستر رسمی نمایش”بیژن و منیژه”که توسط استاد ابراهیم حقیقی طراحی شده ؛ در شب بزرگداشت فردوسی به امضای هنرمندان مطرح برسد.
محمود دولت‌آبادی در این اجرای ویژه که با استقبال گسترده‌ای از سوی دانشجویان و عموم علاقه‌مندان به ادبیات این سرزمین مواجه شد، گفت: در حضور استاد روشن چه می توانم درباره فردوسی بگویم؟ بسیار خرسندم که تماشاگر اجرای بیژن و منیژه”در شبی با نام فردوسی بودم.من مدیون شاهنامه‌ام و هنوز هم همواره شاهنامه می‌خوانم.
نظام الدین زاهدوف سفیر تاجیکستان نیز در پایان اجرای این نمایش گفت: خوشحالم که در شب فردوسی تماشاگر این اجرا بودم و به نظرم تلفیق رنگ و حرکت و اشعار ناب فردوسی فضایی عجیب برای ما فراهم ساخت.من این هنر والا و این شب بسیار با شکوه و این روز همایون که روز پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت فردوسی است را به همه حاضرین تبریک می گویم. یک استاد بزرگ تئاتر به نام استانیسلاوسکی از بازیگر فرو رفتن در نقش و باور پذیری را طلب می کند و من امروز و آنچه که دیدم را کاملا باور کردم. به هنرمندان محترم برای دو ساعت وصل شدن ما با شاهکار فردوسی تبریک می‌گویم.
در ادامه ی این مراسم از محمد روشن ، مصحح و پژوهشگر ادبي تجليل شد.
وی در همین زمینه گفت: فرهنگ و هنر و افتخارات سرزمین گرامی ما ایران با نام فردوسی گره خورده و همیشه نخستین نام قابل ستایش در فرهنگ ایران زمین می شناسند و “شاهنامه”کتاب نام دار او را شناسنامه ای برای همه ی ایرانیان است و تبریک می گویم به گروهی که آثار حکیم فردوسی را روی صحنه برده اند.
پوستر نمایش”بیژن و منیژه” به نویسندگی و کارگردانی شکرخداگودرزی و تهیه کنندگی مهدی بخشیانی که توسط هنرمندان و شاهنامه پژوهشان امضا شده بود به دکتر محمد روشن اهدا شد.

نظر شما