شناسهٔ خبر: 66684750 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

هشدار مفتی قدس درباره جنگ مذهبی

مفتی قدس اشغالی نسبت به وقوع جنگ مذهبی به دلیل تجاوزات رژیم صهیونیستی هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از الرای، شیخ محمد حسین، مفتی اعظم قدس و رئیس شورای عالی فتوا در فلسطین، نسبت به وقوع یک جنگ مذهبی به دلایلی مثل اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی علیه مسجدالاقصی هشدار داد. 

رژیم صهیونیستی به شهرک‌نشینان افراطی اجازه تعدی به مسجدالاقصی و برافراشتن پرچم این رژیم در این مکان و انجام آیین‌های تلمودی در این مکان مقدس را داده است.

مفتی قدس به خطر رویکرد اشغالگران برای ممانعت از ورود نمازگزاران مسلمان به مسجدالاقصی هم اشاره کرد.

وی در بیانیه‌ای که امروز چهارشنبه منتشر کرد، تصریح کرد: تشدید هجوم نظامیان اشغالگر و شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی، تجاوزی آشکار با هدف تغییر وضعیت تاریخی، حقوقی و سیاسی این مکان و ایجاد واقعیتی جدید در آن است.

مفتی قدس تأکید کرد: این تهاجمات خدشه‌ای به قداست مسجدالاقصی و اینکه صرفاً مسجدی برای مسلمانان است وارد نمی‌کند، بلکه جنبه‌های تجاوزگری بسیاری را آشکار می‌کند که مقامات اشغالگر مسئول عواقب آن هستند. کسانی که بر آتش نفرت و کینه در منطقه دامن می‌زنند و به دنبال اعمال کنترل اشغالگرانه خود بر مسجدالاقصی هستند.

شیخ محمد حسین نورافشانی، دیوارهای مسجد ابراهیمی با پرچم رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: هتک حرمت مسجدالاقصی و حرم ابراهیمی جنایتی شنیع است.

وی خاطرنشان کرد: مقامات اشغالگر قوانین بینالمللی و جایگاه تاریخی و حقوقی این دو مسجد را زیر پا می‌گذارند و احساسات حدود دو میلیارد مسلمان در جهان را تحریک می‌کنند که خطری واقعی را به همراه دارد و نیازمند اتخاذ موضعی جدی از سوی کشورهای عربی و اسلامی است.

انتهای پیام

نظر شما