شناسهٔ خبر: 66679238 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سامانه‌ای برای نظارت‌های مردمی بر استاندارد‌ها

براساس اعلام سازمان ملی استاندارد؛ شهروندان با مراجعه به سامانه مردم دار می‌توانند گزارش مربوط به تخلفات کیفی در حوزه کالا و خدمات خریداری شده را گزارش دهند.  

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛  مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به توجه ۷۴ درصدی مردم به نشان استاندارد می گوید: این میزان مشارکت مردمی در نظام استاندارد زمینه ساز راه اندازی سامانه‌ای به نام مردم دار با هدف تقویت مشارکت و نظارت مردم بر کیفیت کالا و خدمات شده است.

<div id="video-display-embed-code_11115761"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4234930/11115761?width=600&height=350"></script></div>

خریداران کالا و خدمات می‌توانند شکایت خود را از کیفیت و استاندارد کالا‌ها در سامانه مرد دار به نشانی https://1517.inso.gov.ir ثبت کنند. همچنین نظرات، پیشنهاد‌ها و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدئو یا صدا در حوزه‌های مختلف از طریق شماره تماس ۱۵۱۷ یا پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ در این درگاه الکترونیکی ثبت و پیگیری کنند. 

بر اساس اعلام سازمان استاندارد، بیشترین ثبت شکایات درباره کم فروشی کالا، کیفیت خودرو‌ها و صنایع غذایی است.

 

نظر شما