شناسهٔ خبر: 66679068 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

این گوشی چینی جدید احتمالا سلطان دوربین گوشی های موبایل در سال 2024 خواهد بود

صاحب‌خبر -

به نظر می‌رسد این گوشی چینی تصمیم دارد عنوان بهترین دوربین گوشی های موبایل در سال 2024 را با مشخصات و عملکرد خیره‌کننده‌اش از آن خود کند. در ادامه با این پرچمدار Vivo بیشتر آشنا خواهیم شد.

گوشی چینی ویوو ایکس 100 اولترا جدیدترین و قدرتمندترین عضو خانواده ایکس 100 است که متشکل از دو مدل X100 و X100 Pro بوده و نخستین بار در ماه نوامبر سال 2023 رونمایی شد. بر اساس اخبار و شایعات موجود، مدل اولترا قرار است علاوه بر ارائه مشخصات فنی بسیار قدرتمند، در بخش تصویربرداری نیز شگفت‌انگیز و بی‌رقیب ظاهر شود. اگر پیگیر اخبار تکنولوژی گجت نیوز باشید حتما در جریان پیروزی قاطع ویوو ایکس 100 پرو بر گلکسی اس 24 اولترا در بخش دوربین هستید! در عین حال مدل اولترا قرار است پا را یک گام فراتر بگذارد!

مشخصات دوربین گوشی چینی Vivo X100 Ultra

دوربین اصلی گوشی چینی ویوو از حسگر 50 مگاپیکسلی و یک اینچی LYT-900 سونی بهره می‌برد که مشابه نمونه به کار رفته در مدل پرو است. با این وجود در مدل اولترا همچنین شاهد تعبیه یک دوربین تله فوتو 200 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری 3.7 برابری مجهز به لرزشگیر نوری و فاصله کانونی 85 میلیمتر هستیم. این دوربین قادر است بدون ذره‌ای افت کیفیت، بزرگنمایی بیست برابری تصویر را به کاربر ارائه داده و از این حیث، دوربین تله فوتو گلکسی اس 24 سامسونگ با بزرگنمایی نوری پنج برابری را با اختلاف پشت سر بگذارد.

دوربین گوشی چینی 2024 دوربین گوشی چینی 2024

علاوه بر این، دیگر دوربین به کار رفته در ماژول پشت نیز 50 مگاپیکسلی و فوق عریض بوده و میدان دید 116 درجه‌ای ارائه می‌کند. در این میان همچنین دوربین سلفی این گوشی فوق‌العاده چینی نیز 50 مگاپیکسلی خواهد بود.

البته اگر به‌صورت حرفه‌ای‌تر به مساله نگاه کنیم، رقیب اصلی گوشی چینی ویوو ایکس 100 اولترا برای تصاحب عنوان بهترین دوربین گوشی های موبایل در سال 2024 نه گلکسی اس 24 سامسونگ، بلکه محصولاتی چینی مثل شیائومی 14 اولترا و اوپو فایند ایکس 7 اولترا هستند که هردو از دو لنز تله فوتو بهره برده و امکان تصویربرداری در فواصل کانونی مشابه پرچمدار ویوو را فراهم می‌کنند. Vivo البته در اقدامی هوشمندانه این کار را با بهره‌گیری از «طراحی شناور» ماژول دوربین پشت، از طریق تنها یک دوربین ماکرو انجام می‌دهد. این گوشی پنج فاصله کانونی 24 میلیمتر، 28 میلیمتر، 35 میلیمتر، 50 میلیمتر و 85 میلیمتر را در کنار دیافراگم متغیر بین f/0.95 تا f/1.6 در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

گوشی Vivo X100 Ultra گوشی Vivo X100 Ultra

البته به جز توانمندی‌های فوق‌العاده عکسبرداری، دوربین Vivo X100 Ultra همچنین در بخش فیلمبرداری نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به ضبط ویدیوی پرتره سینماتیک با رزولوشن 4K، ویدیوهای صحنه آهسته با رزولوشن 4K و نرخ 120 فریم بر ثانیه، ویدیوهای دالبی ویژن 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه، ضبط تصاویر و ویدیوهای سه‌بعدی در کنار ارائه پروفیل رنگی جدید مونوکروم اشاره کرد.

در این میان البته یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های دوربین این گوشی چینی که می‌تواند درخشان‌ترین ویژگی آن در سال 2024 باشد «فیلمبرداری زیر آب» است که به‌لطف بهینه‌سازی‌های ویوو اکنون نه فقط در آب‌های زلال کاراییب و مالدیو، بلکه حتی در دریاها و اقیانوس‌های نه چندان شفافی مثل خلیج فارس و دریای خزر نیز عملکرد خیره‌کننده‌ای خواهد داشت. بعلاوه، گوشی جدید Vivo همچنین موفق به کسب استاندارد IP69 شده و قادر است تا عمق 40 متری به ضبط ویدیو بپردازد. این کار البته به کیت مخصوص فیلمبرداری زیر آب نیاز دارد که باید به‌طور جداگانه خریداری شود.

دوربین گوشی چینی 2024 دوربین گوشی چینی 2024

بد نیست بدانید که Vivo همچنین یک کیت تصویربرداری منحصربفرد دیگر را نیز برای پرچمدار جدیدش تدارک دیده و آن را کاملا به یک دوربین DSLR تبدیل می‌کند!

سایر مشخصات فنی ویوو ایکس 100 اولترا

تمرکز ویژه روی ماژول دوربین گوشی چینی ایکس 100 اولترا باعث نشده که سایر مشخصات فنی این گوشی درخور توجه نباشند! این پرچمدار به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام مجهز شده و از یک صفحه نمایش 6.8 اینچی اولد با رزولوشن QHD+ بهره خواهد برد که نرخ رفرش 120 هرتزی دارد. علاوه بر این، ظرفیت باتری این گوشی نیز 5500 میلی آمپر ساعتی خواهد بود که قاعدتا در استفاده معمولی، یک روز دوام خواهد آورد؛ هرچند که این ماژول دوربین عجیب و غریب بدون شک نیاز به توان بسیار زیادی خواهد داشت؛ بنابراین احتمالا در صورت عکسبرداری حرفه‌ای با این گوشی شاهد شارژدهی پایین‌تر آن در مقایسه با رقبا خواهیم بود.

رنگ بندی Vivo X100 اولترا رنگ بندی Vivo X100 اولترا

از طرفی شارژ این گوشی نیز با توان 80 وات و شارژ بیسیم با توان 30 وات انجام خواهد شد؛ درحالیکه حسگر اثر انگشت اولتراسونیک و پشتیبانی از ارتباطات ماهواره‌ای دوطرفه از دیگر قابلیت‌های فنی این گوشی فوق‌العاده به شمار می‌روند. بعلاوه، ویوو ایکس 100 اولترا به‌طور پیش‌فرض از سیستم عامل اندروید 14 استفاده خواهد کرد.

قیمت این گوشی در مدل پایه با 12 گیگ رم و 256 گیگ حافظه برابر با 900 دلار اعلام شده؛ درحالیکه مدل 16 گیگ/512 گیگ آن قیمتی 1010 دلاری دارد. ویوو این گوشی را در سه رنگ سفید، نقره‌ای و خاکستری روانه بازار خواهد کرد.

در گجت نیوز بخوانید:
ویوو ایکس فولد ۳؛ سبک ترین گوشی تاشوی کتابی جهان رسما رونمایی شد هواوی پورا ۷۰ اولترا، تاج پادشاهی دوربین گوشی های موبایل را بر سر گذاشت جذاب ترین قابلیت های جدید دوربین گوشی های هوشمند در سال ۲۰۲۴

نظر شما