شناسهٔ خبر: 66678003 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برخورد پلیس فتا بوشهر با گردانندگان صفحات مجرمانه پیکر تراشی

فرمانده انتظامی استان بوشهر از احضار و دستگیری برخی اشخاص که در قالب پیکرتراشی و جراحی زیبایی، محتوا‌های حریم خصوصی مراجعه‌کنندگان را در فضای مجازی منتشر می‌کردند، خبر داد.

صاحب‌خبر -

برخورد پلیس فتا بوشهر با گردانندگان صفحات مجرمانه پیکر تراشی

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، سردار حیدر سوسنی گفت: در دو هفته اخیر و همزمان با اجرای طرح نور در فضای مجازی، گردانندگان چندین صفحه اینستاگرامی که دو نفر از آنها پزشک و فردی دیگر هم در قالب دستیار پزشک اقدام به تصویر برداری از مشتریان خود کرده و برای جذب مشتری و افزایش درآمد با همکاری بلاگر‌ها در فضای مجازی منتشر می‌کردند، شناسایی شدند.

وی افزود: با توجه به احتمال اطلاع نداشتن یا رضایت مراجعه‌کنندگان از انتشار تصاویر آنها در فضای مجازی، کارشناسان سایبری پلیس فتا شناسایی و برخورد متناسب قانونی با انتشار دهندگان تصاویر را در دستور کار قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: با هماهنگی قضایی و پس از تکمیل شدن تحقیقات از متهمان، حذف محتوا‌های مجرمانه و سالم‌سازی صفحات یا مسدودسازی تعدادی از این تارنما‌های مجرمانه، پرونده‌های تشکیل شده برای تصمیم‌گیری به مراجع قضایی ارسال شد.

سردار سوسنی تاکید کرد: پلیس فتا بر حسب قانون برای صیانت از حریم خصوصی و آبروی کاربران در فضای مجازی و تامین امنیت و آرامش همه اقشار جامعه به‌خصوص خانواده‎ها، پایش شبانه‌روزی فضای مجازی را با هم‌افزایی سایر دستگاه‌های مرتبط در اولویت ماموریتی خود قرار داده و با مجرمان سایبری به‌ویژه شبکه‌های سازمان یافته مجرمانه برخوردی قاطعانه، قانونمند و بازدارنده خواهد داشت.

نظر شما