شناسهٔ خبر: 66677513 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

هشدار برای تصادفات در ۳۰ کیلومتری پایتخت / مهم‌ترین دلیل حوادث رانندگی در جاده‌های تهران

فرمانده پلیس راه تهران بزرگ مهم‌ترین دلیل حوادث رانندگی در جاده‌های تهران را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، ابراهیم ارزانی با بیان اینکه سهم جاده‌های تهران بزرگ از جاده‌های کل کشور تنها یک درصد است، اظهار کرد: در همین جاده‌ها، ۱۳ درصد از کل ترددهای ثبت شده در کشور انجام می‌شود، بنابراین در این حوزه مأموریت‌های بسیاری داریم و کار در این بخش حساسیت‌های بسیاری دارد.

وی افزود: در جاده‌های تهران بزرگ، بیشترین نقش تصادفات مربوط به خودروهای سواری با سهم ۵۵ درصدی است و پس از آن کامیون‌ها ۲۰ درصد، وانت‌بارها ۱۹ درصد و موتورسیکلت‌ها با شش درصد قرار دارند.

فرمانده پلیس راه تهران بزرگ ادامه داد: سال گذشته در جاده‌های تهران، شش نقطه حادثه خیز شناسایی شد که ایمن سازی‌های مناسبی برای رفع این نقاط انجام شد، همچنین ۶۷ نقطه حادثه خیز دیگر را نیز شناسایی کردیم که امسال به‌طور کامل رفع خطر خواهند شد.

ارزانی با اشاره به علت تصادفات در این محورها گفت: بیشترین علت تصادفات در معابر و راه‌های اطراف شهر تهران، توانایی نداشتن رانندگان در کنترل وسیله نقلیه با سهم ۳۷ درصدی است، همچنین نداشتن توجه به جلو با ۲۸ درصد، رعایت نکردن سرعت مطمئنه با ۱۶ درصد، تغییر مسیرهای ناگهانی با ۱۱ درصد و انحراف و تجاوز به چپ با ۸ درصد نیز از دیگر علل تصادفات است.

وی افزود: توانایی نداشتن رانندگان در کنترل وسیله نقلیه، ناشی از خستگی و خواب آلودگی است، زیرا محورهای منتهی به تهران در ۳۰ کیلومتری شهر واقع شده و رانندگان تصور می‌کنند دیگر به مقصد خود رسیده‌اند و ممکن است برای استراحت دیگر توقف نکنند یا حتی سرعت خود را بالا ببرند که زودتر برسند؛ بدین ترتیب تصادفات زیادی رخ می‌دهد و شاهد هستیم در بعضی مواقع افراد به پنج کیلومتری شهر نیز می‌رسند، اما از خستگی تصادف می‌کنند و خسارت جانی و مالی زیادی متحمل می‌شوند.

فرمانده پلیس راه تهران بزرگ ادامه داد: در بررسی‌های تصادفات مشخص شد که ۲۸ درصد از تصادفات در ساعت ۱۶ تا ۲۰ رخ داده که در واقع می‌توان گفت بیشترین تصادفات در این ساعات رخ می‌دهد، چراکه عده‌ای از ظهر خارج و دوباره عده‌ای وارد شهر می‌شوند و حجم تردد در این بازه زمانی افزایش پیدا می‌کند.

نظر شما