شناسهٔ خبر: 66677278 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

رونمایی کتاب «حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در آمریکا» در غرفه انتشارات بنیاد سینمایی فارابی

کتاب «حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در آمریکا» در غرفه انتشارات بنیاد سینمایی فارابی در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، یکی دیگر از کتاب‌های جدید بنیاد سینمایی فارابی در با عنوان حکمرانی و سیاست گذاری سینما در آمریکا در روزهای برگزاری نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران رونمایی شد. این کتاب 178 صفحه‌ای که در 500 نسخه منتشر شده، به قلم زینب ابراهیم‌زاده و نظارت علمی محسن بیسادی به نگارش درآمده است.

از سال 1955 تا 1915 فیلم‌ها محبوب‌ترین شکل سرگرمی داستانی در آمریکا بودند، بنابراین فیلم‌ها به نسبت رمان‌ها و نمایشنامه‌ها، مخاطبان بیشتری را هدف قرار می‌دادند و هم‌چنان نیز این‌گونه است؛ کتاب «حکمرانی و سیاست‌گذاری سینما در آمریکا» به بهانه اثرات فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی متنوع سینما و نقش بی‌بدیل آن در نظام حکمرانی فرهنگی_رسانه‌ای کشورها به واکاوی این هنر_صنعت از منظر مؤلفه‌های حکمرانی و سیاست‌گذاری پرداخته است.

کتاب یادشده برآن است که مطالعه مؤلفه‌های برگرفته از حکمرانی‌ها و سیاست‌گذاری‌های سینمایی سایر کشورها می‌تواند به شکل‌گیری ادبیات حکمرانی و سیاست‌گذاری سینمای ایران کمک شایانی کند و منشأ ایده‌های سیاستی بدیع و نوآورانه‌ای قرار گیرد.

درآمدها، هزینه‌ها و دستمزدها در هالیوود، جایگاه فیلم‌های مستقل در هالیوود، قوانین و مقررات حاکم بر سینمای آمریکا، رویکردها و سیاست‌های حاکم بر صنعت فیلم آمریکا و همچنین جشنواره‌های سینمایی در این کشور، از جمله فصول تشکیل‌دهنده این کتاب 11 فصلی به‌شمار می‌رود.

مرکز انتشارات بنیاد سینمایی فارابی هم زمان با برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران همه روزه تا 29 اردیبهشت ماه در محل شبستان اصلی مصلای تهران، راهرو 15 غرفه شماره 275 پذیرای علاقه مندان حوزه کتابهای سینمایی است./

نظر شما