شناسهٔ خبر: 66675179 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دریافت کد رهگیری از طریق سامانه خودنویس کمتر از یک ساعت امکان پذیر خواهد بود

کارشناس مسکن گفت: همزمان با انعقاد رایگان قرارداد اجاره در سامانه خودنویس ، شاهد آن هستیم مستاجران کمتر از یک ساعت می‌توانند در این سامانه ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند.

صاحب‌خبر -

فلاحی کارشناس مسکن در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر با نزدیک شدن به فصل اجاره و جابه جایی میزان ثبت قرارداد در سامانه خودنویس رشد بسیار چشم گیری داشته است گفت: بسیاری از مستاجران پیش از این برای دریافت کد رهگیری و ثبت قراردادهای خود ساعت ها معطل می مانند اما در حال حاضر با راه اندازی این سامانه شاهد رشد چشم گیری مراجعه کنندگان و ثبت قراردادهای به صورت آسان و راحت هستیم.

وی افرود: خوشبختانه با راه اندازی این سامانه از خرداد ماه سال گذشته روند آرام تری را در بازار مسکن کشور شاهد هستیم و از سوی دیگر بسیاری از مشکلاتی که در سال های گذشته در بازار اجاره مسکن شاهد بوده ایم آرام و کاهش یافته است.

کارشناس مسکن گفت: در حال حاضر با اجرای این طرح به طور کامل مشکلاتی که در حوزه اجاره مسکن بوده است به مرور رفع شده و بازار با شرایط بهتری روبرو شده است.

وی اظهار کرد: امیدواریم از خرداد ماه با اتصال قراردادهای خرید وفروش به سامانه خودنویس این بازار هم شرایط بهتری را پیدا کند.

فلاحی بیان کرد: در راستای اجرای قانون مذکور سامانه املاک و مستغلات (۱۳۸۸-۱۴۰۰) از لحاظ فنی مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به تکالیف جدید به وزارت راه و شهرسازی در حوزه توسعه سامانه مذکور و تغییرات اساسی به وجود آمده در شکل و ساختار سامانه معاملات املاک و مستغلات به منظور افزایش کیفیت ارائه خدمات به مردم و تسریع در اجرای قانون بنا به ضرورت این وزارتخانه ویرایش جدیدی از سامانه معاملات املاک و مستغلات را تحت عنوان سامانه خودنویس رونمایی نمود.

نظر شما