شناسهٔ خبر: 66674912 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دبیر اجرایی جشن بزرگ امام رضایی‌ها تشریح کرد

جزییات جشن «امام رضایی‌ها» در تهران/ برگزاری شهربازی دوکیلومتری

مژگان انصاری

دبیر اجرایی جشن بزرگ امام رضایی‌ها تمهیدات شهرداری تهران برای این مراسم را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، عباس حیدری صبح امروز در نشست خبری که پیرامون تشریح برنامه‌های جشن امام رضایی‌ها برگزار شد، گفت: به مناسبت ولادت امام رضا (ع) جشن بزرگی روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ حدفاصل میدان ولیعصر تا هفت تیر برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که از چند ماه قبل برنامه‌های دهه کرامت را نهایی کردیم، تصریح کرد: دهه کرامت با محوریت شعار ایران حرم است برنامه‌های خود را آغاز کرده و تا روز ولادت امام رضا (ع) این برنامه‌ها ادامه خواهد داشت.

دبیر اجرایی جشن بزرگ امام رضایی‌ها با اشاره به برنامه اعزام زائر اولی‌ها با اولویت زنان بی‌سرپرست، کودکان کار و معتادان بهبود یافته به مشهد مقدس اظهار کرد: همچنین پویش آزاد سازی زندانیان در این دهه برگزار خواهد شد.

حیدری همچنین از فعالیت سایت محبان‌الرضا با رویکرد ثبت نام از خادم‌ها با موکب‌یاران گفت: در چنین برنامه‌های بزرگی لازم است که خود مردم وارد عمل شده و امور کار را به دست گیرند و این در حالی است که دستگاه‌های مختلف زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم می‌کنند.

دبیر اجرایی جشن بزرگ امام رضایی‌ها با بیان این‌که برنامه‌های تلویزیونی مختلفی برای این مدت آماده شده است، تصریح کرد: برنامه کتاب شیرین، میدون خراسان و استودیوی ایران، حرم است در این مدت فعال هستند.

وی اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌های صورت گرفته، مقرر شده است که شب و روز ولادت امام رضا (ع) برنامه‌ ویژه‌ای برگزار نشود که ویژه برنامه‌های آستان قدس و حرم حضرت معصومه (س) را تحت تاثیر قرار دهد و به همین دلیل روز جمعه ۲۸ اردیبهشت‌ماه روز جشن تهرانی‌ها مشخص شده است.

حیدری با تاکید بر این‌که ۴۰۰ موکب پذیرایی، خدماتی و فرهنگی در طول مسیر دو کیلومتری هفت تیر به میدان ولیعصر مستقر خواهند شد، اظهار کرد: ۱۲ هزار خادم نیز در این جشن به خدمت‌رسانی مشغول هستند و این در حالی است که در میدان ولیعصر که صحنه اصلی در آن در نظر گرفته شده به صورت ویژه دیده شده است و تا خیابان طالقانی از جنوب و تا خیابان زرتشت در تهران موکب‌ها مستقر هستند.

دبیر اجرایی جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مورد نحوه انتخاب مسیر گفت: انتخاب مسیر در شورای تامین انجام می‌شود و ما پیشنهاد داده بودیم که امسال از میدان امام حسین (ع) تا چهارراه تیردوقلو پایین‌تر از میدان خراسان مسیری به طول ۴.۵ کیلومتر در نظر گرفته شود اما جمع‌بندی نهایی شورای تامین مسیر هفت تیر ـ ولیعصر بود چرا که اعلام کردند محورهای شرقی ـ غربی ترافیک کمتری دارند.

وی همچنین در مورد جانمایی موکب‌ها نیز به ایسنا گفت: چیدمان موکب‌ها به گونه‌ای است که صف موکب‌های پذیرایی موجب ازدحام نشود و امیدواریم بتوانیم برنامه خوبی اجرا کنیم.

به گزارش ایسنا، در ادامه مصطفی زیبایی‌نژاد مدیر کل فرهنگی شهرداری تهران نیز با بیان این‌که چایی‌خانه‌های حضرت امام رضا (ع) در ۲۲ میدان اصلی مستقر شده‌اند و تا روز ولادت امام رضا (ع) از مردم پذیرایی می‌کنند، تصریح کرد: طول مسیر رفت و برگشت میدان ولیعصر تا کریمخان چهار کیلومتر است که ما در ضلع جنوبی بلوار کریمخان شهر بازی دو کیلومتری برپا خواهیم کرد.

وی با بیان این‌که ویژه برنامه‌های ولادت امام رضا (ع) به دو دسته تقسیم می‌شود، گفت: از ساعت ۱۶ تا نماز مغرب در میدان ولیعصر ویژه برنامه‌هایی با حضور خوانندگان مطرح و گروه‌های شاد کودکانه برپا خواهیم کرد و بعد از نماز جماعت با حضور مداحان، گروه‌های سرود و سخنرانان جشن ادامه خواهد داشت و این در حالی است که تمهیدات لازم برای برپایی نماز جماعت در میدان ولیعصر و در مسیر پیش‌بینی شده است.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران با بیان این‌که راس ساعت ۲۰ ، صلوات خاصه خواهیم داشت و همچنین مپینگ نقاره‌زنی در میدان ولیعصر خواهیم داشت، اظهار کرد: علاوه بر ارتباط زنده با حرم امام رضا (ع) در میدان ولیعصر نیز نورافشانی ویژه‌ای خواهیم داشت.

انتهای پیام

نظر شما