شناسهٔ خبر: 66673726 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

خدمت‌رسانی ۴۰۰ موکب در جشن امام‌‌رضایی‌ها

دبیر مراسم جشن امام‌‌رضایی‌ها از خدمت‌رسانی بیش از ۴۰۰ موکب پذیرایی و فرهنگی در مراسم جشن امام‌‌رضایی‌های تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

عباس حیدریبه گزارش خبرنگار ایکنا، عباس حیدری، سخنگوی معاونت اجتماعی شهرداری تهران و دبیر اجرایی جشن امام رضایی‌ها امروز، ۲۶ اردیبهشت‌ماه در نشست خبری که در محل ایوان شمس تهران برگزار شد، گفت: برنامه‌های متعددی در دهه کرامت امسال پیش‌بینی شده است که برخی اجرا شده و بزرگترین برنامه نیز جشن امام رضایی‌ها است.

وی افزود: سال ۱۴۰۱ پس از نشر فیلم موهنی که علیه امام رضا(ع) در جشنواره کن منتشر شد، تصمیم بر این شد که برنامه ویژه جشن امام رضایی‌ها در تهران برگزار شود. طی دو سال گذشته برنامه‌های ویژه‌ای برای گرامیداشت مراسم میلاد امام رضا(ع) برپا شد و امسال نیز تصمیم بر این شد تا این برنامه به صورت گسترده‌تری اجرا شود.

حیدری ادامه داد: دهه کرامت با روز دختر آغاز می‌شود و در این زمینه طی هفته گذشته برنامه ویژه‌ای با حضور دختران کلاس‌های پنجم و ششم در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی برگزار شد. همچنین، برنامه‌های متعدد دیگری نیز در این رابطه طی دهه کرامت برگزار و اخبار آن نیز منتشر شد.

وی با بیان اینکه برنامه جشن امام رضایی‌ها در ۱۰ شهر بزرگ کشور برگزار خواهد شد، گفت: امسال روز یکشنبه و در شب ولادت امام رضا (ع) جشن امام رضایی‌ها در مشهد برگزار خواهد شد. برای برپایی جشن امام رضایی‌ها در تهران نیز ابتدا پویش تمام ایران حرم است، اجرا شد. برنامه‌های متعددی برای این پویش در نظر گرفته شد که مسابقات ویژه کودکان، اعزام زائراولی‌ها به مشهد با اولویت زنان سرپرست خانوار، برنامه ویژه بیماران سرطانی و اعطای کمک به ایشان، آزادسازی زندانیان و ... از جمله این برنامه‌ها است. 

حیدری با بیان اینکه برای این پویش سایت محبان‌الرضا در نظر گرفته شد که موکب‌یاران و خادمان می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند، تصریح کرد: برنامه‌های تلویزیونی نیز برای این پویش در نظر گرفته شد و شامل برنامه کتاب شیرین با موضوع زیارت، برنامه ترکیبی میدون خراسون، برنامه ایران حرم است و ... است.

حیدری گفت: مراسم جشن امام رضایی‌ها جمعه، ۲۸ اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۲ از میدان هفت‌تیر تا میدان ولیعصر (عج) برگزار خواهد شد. تلاش شده تا مراسم دیگری در این روز برپا نشود تا همگان بتوانند از این مراسم بهره‌گیری کنند. ممکن برخی مشکلات ترافیکی در راستای اجرای این برنامه ایجاد شود که پیشاپیش از شهروندان گرامی بابت این مسائل عذرخواهی و از صبر و شکیبایی ایشان قدردانی می‌کنم.

دبیر مراسم جشن امام رضایی‌ها بیان کرد: بیش از ۴۰۰ موکب خدمات فرهنگی و پذیرایی برای این مراسم پیش‌بینی شده است و تعداد ۱۲ هزار نفر در این موکب‌ها به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کنند. خادمان این مراسم در موکب‌ها از گروه‌های جهادی و خیران تهرانی هستند. البته شهرداری تهران در این مراسم برنامه‌های زیرساختی را مهیا می‌کند و هزینه‌های دیگر مراسم از سوی خود مردم و گروه‌های جهادی و خیران تأمین می‌شود.

در ادامه، زیبایی‌نژاد، مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران نیز طی سخنانی بیان کرد: ستاد دهه کرامت از سه ماه قبل و پیش از آغاز سال جدید در معاونت اجتماعی شکل گرفت. در این زمینه با برگزاری جلسات متعدد، طراحی مشترکی انجام شد و از تمامی ظرفیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای و میدانی در این رابطه استفاده شود. در این زمینه پویش ایران حرم است، طراحی شد و مجموعه‌های مختلف پای کار آمدند تا برنامه‌های ویژه دهه کرامت به خوبی اجرا شود.

زیبایی‌نژاد با بیان اینکه عنوان ایران حرم است برگرفته از بیانات شهید سلیمانی است، گفت: در این پویش سرود ایران حرم است با محوریت وحدت و یکپارچگی و همدلی ایرانیان تولید و منتشر شده است. همچنین، در طول دهه کرامت چایخانه امام رضا(ع) در ۲۲ میدان بزرگ تهران جانمایی شده است. در مورد بیماران سرطانی نیز در دهه کرامت تلاش می‌کنیم تا کمک خیران و حامیان را در این زمینه جمع‌آوری کرده و در اختیار خانواده ایشان قرار دهیم.

مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا در برگزاری مراسم ملی مانند مراسم جشن امام رضایی‌ها از وجود خود مردم برای اداره مراسم بهره‌گیری کنیم؛ لذا طراحی برنامه‌های مراسم به صورت خانوادگی انجام شده است. در این زمینه برنامه‌های ویژه‌ای برای کودکان با برپایی شهربازی‌های کوچک فراهم خواهیم کرد. در این راستا کل ضلع جنوبی خیابان از میدان هفت تیر تا میدان ولیعصر (عج) شهربازی ایجاد خواهد شد تا خانواده‌ها از آن استفاده کنند.

زیبایی‌نژاد تصریح کرد: جشن امام رضایی‌ها جزو برنامه‌های ویژه مجموعه جبهه انقلاب است. این برنامه در سال اول در دانشگاه تهران و سال دوم در میدان خراسان برگزار شد و با توجه به استقبال مردم از این مراسم، برنامه امسال به صورت ویژه و گسترده‌تر برگزار خواهد شد. برنامه‌های این مراسم از ساعت ۱۶ آغاز می‌شود و در میدان ولیعصر (عج) دو برنامه اصلی را با حضور گروه‌های شاد و خواننده‌های مطرح کشور و گروه‌های سرود برگزار خواهیم کرد.

وی افزود: پس از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا برنامه ویژه‌تری با حضور مداحان مطرح و سخنران کشوری برگزار خواهد شد. اجرای سرود‌های مختلف و برنامه‌های فرهنگی مختلف از دیگر برنامه‌های این مراسم است. همچنین، دو برنامه استیج در میدان ولیعصر (عج) قبل و بعد از نماز جماعت برپا خواهد شد. حضور خادمیاران بارگاه امام رضا (ع) نیز از دیگر برنامه‌های مراسم خواهد بود.

زیبایی‌نژاد ادامه داد: برخی برنامه‌های دیگر همچون ارتباط زنده با حرم امام رضا(ع)، نقاره‌زنی و ... نیز از دیگر برنامه‌های جنبی این مراسم خواهد بود. برای برگزاری مراسم این‌چنینی به سراغ تمامی مجموعه‌های فرهنگی و مردمی شهر می‌رویم تا بتوانیم بهترین خدمات را به شهروندان ارائه کنیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های مردمی زیادی درخواست داشته‌اند تا در برگزاری این مراسم شرکت داشته باشند و در این زمینه حتی با کمبود جانمایی برای گروه‌های مختلف مردمی مواجه هستیم. امسال اولین برنامه دهه کرامت که حتی پیش از آغاز این دهه مبارک برگزار شد، مراسم جشن روز دختر در ورزشگاه ۱۲ هزار نفری آزادی بود که با حضور رئیس‌جمهور برپا شد.

انتهای پیام

نظر شما