شناسهٔ خبر: 66677008 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

ويژه‌برنامه جشن امام رضايي‌ها براي زائر اولي‌ها، بيماران خاص و زندانيان

صاحب‌خبر -
ويژه‌برنامه جشن امام رضايي‌ها براي زائر اولي‌ها، بيماران خاص و زندانيان
خبرگزاری آریا - دبیر اجرایی جشن بزرگ امام رضایی‌ها برنامه‌های این رویداد را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری آریا ، نشست خبری «تشریح برنامه‌های جشن بزرگ امام‌رضایی‌ها» در روز -چهارشنبه مورخ 26 اردیبهشت‌ماه 1403- با حضور عباس حیدری سخنگوی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مصطفی زیبایی‌نژاد مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران و اصحاب رسانه برگزار شد.
عباس حیدری، دبیر اجرایی جشن بزرگ امام‌رضایی ها در این نشست اظهار کرد: سال 1401 پس از توهین صورت گرفته به ساحت مقدس امام‌رضا(ع) در جشنواره کن، موضوع برگزاری جشن دهه کرامت به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. به طوری که سال گذشته این رویداد در میدان خراسان تهران که یک محل نوستالژیک برای شهروندان است، برگزار شد.
وی افزود: با توجه به تجربه‌های سال‌های گذشته پیش بینی هایی انجام گرفت و جلسات متعددی با جبهه فرهنگی انقلاب و نهادهای فرهنگی برگزار شد تا بتوانیم دهه کرامت امسال هم ویژه برنامه های متنوعی داشته باشیم. 
حیدری ادامه داد: دهه کرامت با روز دختر شروع می شود ما دهه کرامت را تلاش کردیم 2 الی 3 روز زودتر برگزار کنیم و روز دختر ویژه تر برگزار شود. برنامه اول برنامه ای بود که در استادیوم 12 هزارنفری آزادی با حضور دختران دانش‌آموزان کلاس پنجم و ششم با حضور ریاست جمهوری برگزار شد. برنامه بعدی روز دختر در روز پنجشنبه گذشته در میدان امام حسین(ع) برگزار شد و در کل برنامه های متعددی در سطح کشور برپا شدند.
وی با پرداختن به هم افزایی با شهرداران تمام مراکز استان و تولیت آستان قدس رضوی گفت: بیش از 10 شهر بزرگ کشور جشن بزرگ امام رضایی ها را برگزار می کنند. جشن بزرگ امام رضایی ها در یکشنبه شب ولادت در مشهد برگزار خواهد شد.
دبیر اجرایی جشن بزرگ امام‌رضایی ها در ادامه با اشاره به پویش مشترک با محوریت شعار «ایران حرم است» تاکید کرد: در گوشه تمام شبکه های تلویزیونی این شعار درج شده است و شعار محوری تمام شبکه های تلویزیون و رادیوی است. .
وی با بیان اینکه برنامه های متعددی برای این پویش در نظر گرفته شده تصریح کرد: از آن جمله می توان به مسابقات ویژه کودکان، کمک های مومنانه و ... اشاره کرد. امسال سه کنش اجتماعی ویژه با محوریت زائر اولی‌ها، بیماران خاص و آزادسازی زندانیان در جشن امام رضایی‌ها مورد توجه قرار گرفته است. در بخش زائر اولی‌ها سه گروه کودکان کار، زنان سرپرست خانوار و معتادان بهبودیافته در اولویت قرار گرفته‌اند، به جز این سه دسته سایر زائر اولی‌های حرم امام‌رضا نیز متولی خاص خود را دارند. این اتفاق در تمام شهرداری های دیگر نیز در حال انجام است.
حیدری ادامه داد: پویش بعدی مرتبط با کودکان درگیر با بیماری‌های خاص است که در این خصوص سرودی با محوریت امیدآفرینی و ایجاد روحیه در بین بیماران تهیه شده است. آزادسازی زندانیان هم که هرسال انجام می شود و امسال از مجموعه های متولی درخواست شد که با رونق بیشتری این کار را انجام دهند. سازمان ورزش شهرداری تهران با برگزاری مراسم‌های آئینی گلریزان یکی از متولیان اصلی این پویش است.
حیدری در بخش دیگری از سخنان خود مطرح کرد: برای این پویش شبکه های اجتماعی و راه های مختلفی در نظر گرفته شده است. در حال حاضر سایت محبان الرضا با رویکرد ثبت نام خادمین و موکب داران قابل دسترسی است. درخصوص برگزاری برنامه های بزرگ در مناسبت های مختلف کار باید توسط خود مردم باشد و دستگاه های حاکمیتی و فرهنگی امکانات زیرساختی را فراهم کنند.
وی افزود: برنامه های تلویزیونی برای این پویش در نظر گرفته شده است.
حیدری در خصوص زمان برگزاری جشن امام رضایی ها تاکید کرد: این جشن در روز جمعه 28 اردیبهشت ماه از ساعت 16 الی 22 از میدان هفت تیر به ولیعصر به مسافت 4 کیلومتر برگزار می شود. مطابق با توافقاتی که با تولیت آستان قدس رضوی داشتیم بنا شد تا در شب ولادت و روز ولادت برنامه ای برگزار نشود تا برنامه های آستان تحت شعاع قرار نگیرد و دلیل دیگر هم بحث ترافیک شهر مطرح بود که در سطح شهر محل مناسبی برای برگزاری این گونه جشن ها نداریم.
وی افزود: بیش از 400 موکب پذیرایی، خدماتی و فرهنگی با حضور 12 هزار خادم پیش بینی شده است که در طول مسیر در ضلع شمالی و جنوبی کریم خان و میدان ولیعصر از شمال تا خیابان زرتشت، از جنوب تا خیابان طالقانی و از غرب تا خیابان فلسطین این مواکب برپا می شوند و آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند. تمامی مواکب هم توسط خود مردم اعم از پایگاه های بسیج، هیئت های مذهبی، گروه های جهادی و افرادی که دغدغه و علاقه دارند برپا می شود.
حیدری در ادامه خاطرنشان کرد: در سال های اخیر برخی از نهادها و دستگاه های دولتی برخی امور مردمی را در دست گرفتند و بسیاری از برنامه ها کم رنگ شد. در این 2 الی 3 سال اخیر با توجه به حضور جبهه فرهنگی انقلاب در برخی از نهادها از جمله مجموعه فرهنگی شهرداری تهران برگزاری جشن ها در دستور کار قرار گرفت و از تمام شهروندان دعوت شد تا حضور پیدا کنند و خود کار را در دست بگیرند و مشارکت داشته باشند. الگوبرداری هم از برنامه اربعین بوده است که سایر شهرها هم از این اقدام الگوبرداری کردند.
وی در پایان تاکید کرد: در طول مسیر و میدان ولیعصر استیج های متعددی برپا خواهند شد که پوشش تلویزیونی هم داده خواهد شد.
انتهای پیام/

نظر شما