شناسهٔ خبر: 66673506 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آخرین وضعیت پرونده پتروشیمی جنجالی؛ پرونده بسته شد؟ | منظورم اینکه دوباره راه بیفتد نیست، نه! ....

استاندار مازندران با بیان اینکه پتروشیمی میانکاله حواشی زیادی را در استان ایجاد کرد، گفت: پرونده پتروشیمی میانکاله بسته شده است و امکان پیگیری وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، یوسف نوری ‌اظهار داشت: امروز رسانه مشاور دستگاه‌ها، رکن تربیت و آموزش شده است. از بعد حکمرانی درون یک جامعه خانواده، حکومت، رسانه و نهادهای غیرانتفاعی و غیردولتی؛ هر کدام یک‌سری اهداف، رویکرد و وظایف و البته قلمروی دارند.

وی با بیان اینکه رسالت خبرنگاران بسیار سخت است با اشاره به مانع بزرگی به‌نام «دیوان‌سالاری» که برگرفته از اندیشه‌های ماکس‌وبر است، خواستار حل آن با کمک اصحاب رسانه شد.

استاندار مازندران از برگزاری نشست‌های فصلی موضوع‌محور و مسئله‌محور با اصحاب رسانه استقبال کرد و گفت: خیلی از اخبار خاکستری خوشم نمی‌آید، اخبار باید شنیدنی باشد؛ مثلاً در بخش کشاورزی طرح بیاوریم و بگوییم که ظرفیت‌ها و چالش‌ها کدامند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سؤالات و دغدغه‌های خبرنگاران در آستانه دومین سفر استانی آیت‌الله رئیسی به مازندران، پاسخ داد.

نوری همچنین با تأکید به اینکه در انتخاب طرح‌های کلنگ‌زنی و افتتاحی باید دقت شود گفت: اگر شاخصه‌ها رعایت نشود مانند طرح پتروشیمی میانکاله حواشی زیادی را در استان ایجاد می‌کند و برای مردم توقع ایجاد کرده است.

وی ابراز کرد: برخی از موارد پتروشیمی امکان‌پذیر نیست؛ ممکن است ما در یک جایی به نتیجه نرسیم و در اولویت ما قرار نگیرد، مثلاً همین میانکاله، پرونده بسته شده است و رأی هم صادر شده است.

استاندار مازندران ادامه داد: امکان پیگیری وجود ندارد اما ممکن است یک راه جایگزینی برای آن با کمک شما پیدا بشود، منظورم اینکه دوباره راه بیفتد نیست، نه! منظورم این است که دوباره یک مجموعه را که کار دیگری انجام بدهد، راه بیفتد.

وی اعلام کرد: تراز درآمد تأمین اجتماعی منفی است برای اینکه صنایع بزرگ درآمدزا در استان نداریم و بخش کارفرمایی ما خُرد و کشاورزی است.

یوسف نوری در بخش دیگری از سخنان خود، مازندران را یک استان ـ کشور توصیف کرد و گفت: همان‌طور که کریمانه مهمان‌پذیرید، کریمانه دید مرا که در نظام دیوان‌سالاری هستم تغییر بدهید؛ ما یک معیارهایی داریم، شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای که هر کسی قرار است با ما کار کند باید این صلاحیت‌ها را داشته باشد.

نظر شما