شناسهٔ خبر: 66670697 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

استاندار مازندران:

پرونده پتروشیمی میانکاله برای همیشه بسته شد

باشگاه خبرنگاران

استاندار مازندران گفت: پرونده پتروشیمی میانکاله بسته شده و امکان پیگیری وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، یوسف نوری اظهار داشت: امروز رسانه مشاور دستگاه‌ها، رکن تربیت و آموزش شده است. از بعد حکمرانی در درون یک جامعه خانواده، حکومت، رسانه و نهادهای غیرانتفاعی و غیردولتی؛ هر کدام یکسری اهداف، رویکرد و وظایف و البته قلمروی دارند.

وی با بیان اینکه رسالت خبرنگاران بسیار سخت است با اشاره به مانع بزرگی به نام «دیوان‌سالاری» که بر گرفته از اندیشه‌های ماکس‌وبر است، خواستار حل آن با کمک اصحاب رسانه شد.

نوی از برگزاری نشست‌های فصلی موضوع‌محور و مسئله‌محور با اصحاب رسانه استقبال کرد و گفت: خیلی از اخبار خاکستری خوشم نمی‌آید، اخبار باید شنیدنی باشد؛ مثلا در بخش کشاورزی طرح بیاوریم و بگوییم که ظرفیت‌ها و چالش‌ها کدامند.

نوری در بخش دیگری از سخنان خود به سوالات و دغدغه‌های خبرنگاران در آستانه دومین سفر استانی آیت‌الله رئیسی به مازندران، پاسخ داد.

وی همچنین با بیان اینکه در انتخاب طرح‌های کلنگ‌زنی و افتتاحی باید دقت شود گفت: اگر شاخصه‌ها رعایت نشود مانند طرح پتروشیمی میانکاله حواشی زیادی را در استان ایجاد می‌کند و برای مردم توقع ایجاد کرده است.

استاندار مازندران اظهار کرد: برخی از موارد پتروشیمی امکانپذیر نیست؛ ممکن است ما در یک جایی به نتیجه نرسیم و در اولویت ما قرار نگیرد، مثلا همین میانکاله، پرونده بسته شده و رأی هم صادر شده است.

یوسف نوری ادامه داد: امکان پیگیری وجود ندارد، اما ممکن است یک راه جایگزینی برای آن با کمک شما پیدا بشود، منظورم اینکه دوباره راه بیفتد نیست، نه! منظورم این است که دوباره یک مجموعه را که کار دیگری انجام بدهد، راه بیفتد.

وی بیان کرد: تراز درآمد تامین اجتماعی منفی است برای اینکه صنایع بزرگ درآمدزا در استان نداریم و بخش کارفرمایی ما خُرد و کشاورزی است.

نوری در بخش دیگری از سخنان خود، مازندران را یک استان - کشور توصیف کرد و گفت: همانطور که کریمانه مهمانپذیرید، کریمانه دید مرا که در نظام دیوان‌سالاری هستم تغییر بدهید؛ ما یک معیارهایی داریم، شایستگی‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای که هر کسی قرار است با ما کار کند باید این صلاحیت‌ها را داشته باشد.

نظر شما