شناسهٔ خبر: 66673471 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صدور بیش از ۸۰ میلیارد ریال رأی جایگزین حبس در آذربایجان‌ غربی

بیش از ۸۰ میلیارد ریال رأی جایگزین حبس در آذربایجان‌ غربی صادر شد.

صاحب‌خبر -

صدور بیش از ۸۰ میلیارد ریال رأی جایگزین حبس در آذربایجان‌ غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی در جلسه شورای اجتماعی گفت: در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی پارسال بیش از ۸۰ میلیارد ریال رأی جایگزین حبس در استان صادر شد.

ناصرعتباتی، با بیان اینکه تلاش‌های قابل توجهی توسط همکاران قضایی استان در بحث استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس درمقوله کاهش آسیب‌های اجتماعی طی ماه‌های گذشته انجام شده است، افزود: استفاده از اهرم جایگزین حبس هم درقالب بحث اجتماعی و پرداخت وجوه به سمت کاهش آسیب‌های اجتماعی سوق داده شده است.

عتباتی، با قدردانی از نگاه عمیق و دقیق مجموعه دولت به مقوله آسیب‌های اجتماعی و زحمات مدیریت اجرایی استان در بحث مسایل اجتماعی اظهار کرد: هماهنگی و هم افزایی خوبی با یک نگاه دقیق کارشناسی در بحث مقوله کاهش آسیب‌های اجتماعی در استان شکل گرفته است.

وی ، به نقش اشتغال در کاهش آسیب‌های اجتماعی هم اشاره کرد و گفت: داشتن شغل موجب برطرف شدن ریشه بسیاری از نابسامانی ها و ناهنجاری‌های اجتماعی می شود که باید با نگاه کارشناسی به مقوله اشتغال و تولید، این نقیصه را برطرف کرد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی، با تأکید بر مقوله زندانبانی در مباحث اجتماعی افزود: در این راستا باید توجه و نگاه ویژه به زندان داشته باشیم و از تمامی مجموعه ها و نهادهای متولی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی زندان و زندانبانی بهره ببریم.

نظر شما