شناسهٔ خبر: 66737112 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای اشتغال زنان سرپرست خانوار در آذربایجان‌غربی

۴۰۰ میلیارد ریال برای اشتغال زنان سرپرست خانوار در آذربایجان‌غربی اختصاص یافت.

صاحب‌خبر -

 

 اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای اشتغال زنان سرپرست خانوار در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس برآوردهای مختلف حدود ۹۵ هزار و ۲۱۴ زن سرپرست خانوار در استان وجود دارد که ۱۰ درصد از جمعیت استان را پوشش می‌دهد.

نیر الهامی، با اشاره به اینکه در استان یک خانه امن دولتی و یک خانه امن غیر دولتی و ۱۷ گروه همیار زنان وجود دارد، افزود: ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای طرحهای اشتغالزایی بانوان سرپرست خانوار سطح استان از محل اعتبارات تبصره ۱۶ اختصاص یافته است.

الهامی اظهار کرد: با هدف حمایت از اشتغالزایی و توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانواده در ارومیه  ۷۰ میلیارد ریال برای ایجاد و راه‌اندازی بازارچه کارآفرینی این قشر با پیشرفت ۷۵ درصد تخصیص یافت.اختصاص ۴۰۰ میلیارد ریال برای اشتغال زنان سرپرست خانوار در آذربایجان‌غربی

وی گفت: تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در جهت اشتغال پایدار برای ۵۷ نفر از بانوان سرپرست خانواده در رشته قالیبافی از دیگر اقدامات انجام گرفته در حوزه توانمندسازی بانوان سرپرست خانواده استان است.

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان‌غربی اضافه کرد: همچنین برگزاری بیش از ۳۰ نمایشگاه توانمندیهای زنان استان به‌صورت شهرستانی، استانی، ملی با هدف حمایت از تولیدات بانوان سرپرست خانواده و کارآفرینان استان از دیگر اقدامات بوده است.

 

 

نظر شما