شناسهٔ خبر: 66672783 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شهروند | لینک خبر

نگاه راهبردی دولت به کتاب و کتابخوانی

افزایش ۱۶ برابری تولید کاغذ

صاحب‌خبر -

سخنگوی دولت گفت: نگاه دولت به مقوله کتاب و کتابخوانی نگاهی راهبردی است.
علی بهادری جهرمی در بازدید از بیست‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران حاضر شد و پاسخگوی سوالات آنان بود.
سخنگوی دولت گفت: به زیبایی در شعار نمایشگاه کتاب امسال تصریح شده است که مقدمه ساختن آینده ممتاز و در شأن جامعه ایرانی، توجه به مقوله کتاب و کتابخوانی است.
سخنگوی دولت تاکید کرد: قبل از شروع فعالیت دولت میزان تولید کاغذ پنج هزار تن بود و امروز و در کمتر از سه سال به ۸۰ هزار تن افزایش یافته است؛ این بدان معناست که تولید کاغذ در دولت مردمی ۱۶ برابر شده است.
بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی در خصوص اراده دولت بر اجرای بیانات و رهنمون‌های راهبردی مقام معظم رهبری در خصوص کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری باید عرض کنم که این فرمایشات چراغ راه این دولت است، چون نگاه‌ ایشان راهبردی است و صرفاً یک نظر شخصی و توصیه قلمداد نمی‌شود، بلکه یک واجب شرعی و قانونی مبتنی بر نگاه راهبردی است.
وی ادامه داد: در دولت سامانه‌ای برای پیگیری اجرای زمانبندی‌شده تدابیر ایشان در نظر گرفته شده است و طبیعتاً برای تحقق فرمایشات ایشان در بخش کتاب که مربوط به وزارتخانه خاصی است باید زمانبندی برای تحقق آن در نظر گرفته شود.

نظر شما