شناسهٔ خبر: 66672124 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: هنرآنلاین | لینک خبر

تمرینی برای قصه گفتن با زبان سینما/ «نوشتن فیلم‌کوتاه» از چه می‌گوید؟

کتاب «نوشتن فیلم‌کوتاه» از آثار منتشرشده از سوی انجمن سینمای جوانان ایران با ترجمه پیمان فلاحی است که به شما می‌آموزد چگونه در قالب فیلم‌کوتاه، یک روایت دراماتیک خلق کنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش هنرآنلاین، همزمان با برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کتاب «نوشتن فیلم کوتاه» به نویسندگی مشترک پاتریسیا کوپر و کن دانسیگر با ترجمه‌ای از پیمان فلاح از سوی انجمن سینمای جوانان ایران، در این رویداد عرضه شده است.

فیلم کوتاه یک هنر روایی منحصربه‌فرد است که در عین اینکه ساخت آن یک تجربه به حساب می‌آید، نیاز به نظم و انضباط فوق‌العاده‌ای در پیروی از ملاحظات سنتی فیلمسازی هم دارد.

کتاب «نوشتن فیلم‌کوتاه» به دانش‌آموزان و فیلمنامه‌نویسان تازه‌کار می‌آموزد که چگونه یک روایت دراماتیک خلق کنند که در یک واحد زمانی کوتاه (تقریبا نیم ساعت) کامل شود. تمرین‌ها، نمونه‌های جدید فیلم‌نامه‌های کوتاه و بررسی ژانرهای مختلف از جمله مواردی است که در کتاب «نوشتن فیلم کوتاه» به آن‌ها پرداخته شده است.

از این منظر این کتاب یک راهنمای جامع برای نوشتن در این فرم چالش‌برانگیز است و به همین منظور هم تمرین‌های متعدد برای شروع تجسم و نوشتن در این کتاب طراحی شده است.

علاقه‌مندان به مطالعه این کتاب می‌توانند ضمن بازدید از غرفه سازمان سینمایی در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و اطلاع از دیگر آثار ارائه شده از سوی انجمن سینمای جوانان ایران در ایران رویداد، نسبت به تهیه این آثار اقدام کنند.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 

نظر شما