شناسهٔ خبر: 66671319 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

تولید داخلی؛ جایگزینی مناسب برای تأمین تجهیزات مخابراتی

رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران، گفت: دانش فنی کافی برای اینکه در مسیر تولید داخل قرار گیریم وجود دارد، لذا باید از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه تولید و تحقیق در مجموعه کشور حمایت و پشتیبانی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، دکتر ابراهیم محمودزاده، در مراسم امضای قرارداد خرید تجهیزات شبکه از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی که با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری و عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با اشاره به تأثیرات تولید داخل در کشور، یادآور شد: کاهش قیمت تمام‌شده، نخستین مزیت در این زمینه است و اگر بنا باشد قیمت تولید داخلی نسبت به نمونه خارجی مطلوب و قابل رقابت نباشد، مؤثر نیست و نمی‌تواند با اهداف تولید داخل، هماهنگ باشد.

وی رعایت حداکثری استانداردهای لازم در بخش تجهیزات مخابراتی را یکی از ضروریات امر توسعه و ارائه خدمات عنوان و اضافه کرد: شرکت مخابرات ایران به منظور حمایت از تولیدکنندگان داخلی، ضمن استفاده از تولیدات آنان، تمامی تولیدکنندگان داخلی دانش‌محور را همواره به استفاده از  فناوری‌های روز دنیا و افزایش کیفیت تولیدات خود، تشویق و از آن‌ها حمایت می‌کند.

مخابرات، نقشی اساسی در حوزه رونق و رشد تولید دارد و اگر توسعه زیرساخت‌ها و در راستای آن خدمات را داشته باشیم، مطمئناً بسیاری از فعالیت‌های تولیدی و خدماتی ما می‌تواند سریع‌تر، آسان‌تر و بهتر انجام شود.

دکتر محمودزاده  تصریح کرد: مخابرات، نقشی اساسی در حوزه رونق و رشد تولید دارد و اگر توسعه زیرساخت‌ها و در راستای آن خدمات را داشته باشیم، مطمئناً بسیاری از فعالیت‌های تولیدی و خدماتی ما می‌تواند سریع‌تر، آسان‌تر و بهتر انجام شود.

وی با اشاره به برنامه‌های مخابرات با هدف حمایت و پشتیبانی از تولیدات داخل کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی، ابراز امیدواری کرد که با همکاری و تعامل با این شرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مناسب، از تولیدات داخلی با برندهای ایرانی حمایت و در این راستا گام‌های مثمر ثمری برداشته شود‌.

انتهای پیام

نظر شما