شناسهٔ خبر: 66671281 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خسارت اولیه تگرگ در خراسان شمالی ۱۹۷ میلیارد تومان برآورد شد

خبرگزاری صدا و سیما

رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌شمالی گفت: در مجموع میزان خسارت وارده اولیه ۱۹۷ میلیارد تومان برآورد شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی ؛ محمدجواد تشکری در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره اینکه بیشتر خسارت وارده در شهرستان اسفراین بوده است، افزود: بارش رگباری تگرگ و جاری شدن سیل به هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اسفراین و سایر شهرستان‌ها خسارت زد.

وی خسارات را شامل ۹۰۰ هکتار زیره، ۱۰۰ هکتار گندم آبی، ۳۰ هکتار جو آبی، ۳۰ هکتار پیاز، ۲ هکتار انواع سبزی و صیفی جات، ۳۳۲ هکتار باغ‌های بادام و زرد آلو، ۳۰ هکتار سایر باغ‌ها عنوان کرد.
وی در ادامه با بیان اینکه از ابتدای امسال این چهارمین خسارت وارده به بخش کشاورزی است، گفت:علاوه بر خسارت به زمین‌های کشاورزی اسفراین بارش باران شب گذشته به زمین‌های کشاورزی مانه، جاجرم، فاروج و شیروان نیز خسارت وارد کرد که میزان خسارت این شهرستان‌ها در دست بررسی است.
رییس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی افزود:  همچنین سیلاب شب گذشته به ۲ رشته قنات به طول یک کیلومتر خسارت زد. 
تشکری با بیان اینکه میزان بارش باران در ۲ ماه اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است افزود: خوشبختانه باران‌های موثر و خوبی در سال جاری نزول و خسارت‌هایی نیز از ناحیه جاری شدن سیل و تگرک وارد شد.

وی بیمه محصولات را تنها راه پرداخت بخشی از خسارت به کشاورزان دانست و به کشاورزان توصیه کرد: محصولات خود را بیمه کنند.
بنا بر پیش بینی کارشناسان هواشناسی فعالیت سامانه بارشی تا جمعه در استان ادامه دارد.

<div id="video-display-embed-code_11114252"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4234463/11114252?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما