شناسهٔ خبر: 66670173 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

فرهادی در گفتگو با دانشجو مطرح کرد:

علت کسر هزینه خدمات از جیب دانشجو معلمان چیست؟

سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: کسری مقرری، قانون مصوب تامین اجتماعی و موضوعی کاملا خارج از آموزش و پرورش است که ما دستی در آن نداریم.

صاحب‌خبر -

علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش‌وپرورش در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو پیرامون هزینه‌های کسر شده از حقوق دانشجو‌ها و عدم وجود بودجه مستقل برای دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: در تبصره سه قانون متعهدین خدمت اجازه داده شده که هزینه‌های خدماتی که دانشگاه به دانشجو معلم‌ها می‌دهد را از دانشجو معلم‌ها کسر کند. اخیرا نیز دیوان رای داده است که متناسب با خدمتی که داده می‌شود این مبلغ کسر شود. همین نشان می‌دهد که این کار مبدا قانونی دارد.

وی در رابطه با چرایی این امر افزود: از آنجا که دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی مبتنی بر قانون متعهدین خدمت اداره می‌شود و مبتنی بر قانون سرانه دانشجویی دریافت نمی‌کنند، از این ناحیه آن را جبران می‌کنند.

فرهادی در رابطه با کسری مقرری ماه اول دانشجو معلمان نیز تصریح کرد: کسری مقرری قانون مصوب تامین اجتماعی است. هرگونه افزایشی که برای کارکنان و مستخدمین دولت صورت می‌گیرد، مابه‌تفاوت افزایش ماه اول به حساب صندوق بازنشستگی کشوری می‌رود.

وی تاکید کرد: این موضوع کاملا خارج از آموزش و پرورش است و ما دستی در آن نداریم.

سخنگوی آموزش و پرورش در رابطه با این موضوع که وزیر آموزش و پرورش گفته بود صندوق ذخیره فرهنگیان مجموعه‌ای از مسائل و مشکلات است بیان داشت: ذخیره فرهنگیان یک نهاد خصوصی، غیردولتی است که به صورت هیئت مدیره‌ای اداره می‌شود. اساسنامه صندوق ذخیره مبتنی بر هیئت امناست و باید دید ایراد گرفته شده به کدام قسمت آن وارد است.

وی با بیان اینکه این اساسنامه باید براساس شرایط روز اصلاح شود افزود: وزیر آموزش و پرورش اشاره به این داشتند که اساسنامه صندوق ذخیره اصلاح شود، بهتر است، زیرا شرایط تجاری، سرعت کار‌های تجاری و نوع سرمایه گذاری‌ها نسبت به قبل متفاوت شده و باید جور دیگری برنامه‌ریزی کرد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: همچنین وزیر آموزش و پرورش به این نکته اشاره داشتند که اساسنامه صندوق مبتنی بر سودآوری با شرایط فعلی تنظیم شود و در هیئت امنا این اتفاق بیفتد.

نظر شما