شناسهٔ خبر: 66669993 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری | لینک خبر

بزرگداشت مقام معلم و استاد در مجتمع آموزش عالی گنــاباد برگزار شد

رئیس مجتمع آموزش عالی گنــاباد در آیین بزرگداشت مقام معلم و استاد گفت: نقش استاد صرفاً نقش آموزشی و انتقال علم و دانش نیست بلکه معلم و استاد نقش شاگردپروری و تعالی مختلف شخصیتی انسان چه از بعد علمی و چه از بعد اجتماعی را برعهده دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از مجتمع آموزش عالی گنــاباد، یاسر اسماعیلیان در جمع استادان و اعضای هیئت علمی دانشگاه گناباد، نماینده منتخب شهرستان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار و دیگر مدیران شهرگناباد با اشاره به این که استاد شهید مرتضی مطهری به عنوان فردی اقناعی در بحث دانش و حسن خلق شناخته شده بود، افزود: استاد در واقع ظرفیت بالقوه انسان را به نقش بالفعل تبدیل می‌کند و سیر تکامل انسان را جهت‌دهی می‌کند.

اسماعیلیان در آیین گرامیداشت سرآمدان آموزشی در سخنان خود به مناسبت روز استاد عنوان کرد: دانشگاه با همدلی و هم‌افزایی مسئولان شهرستان در ریل توسعه و پیشرفت قرار گرفته است.

وی، راهبرد اصلی دانشگاه را جامعه محوری و کمک به حل مسائل و رفع نیاز‌های جامعه معرفی کرد و اظهار داشت، نماینده منتخب شهرستان بر اساس شناخت و اعتماد به دانشگاه، محوریت تدوین سند توسعه شهرستان را به دانشگاه واگذار کرده است.

اسماعیلیان، استادان دانشگاه را به عنوان رکن و اساس ماموریت‌گرایی و توسعه دانش بنیان اطلاق کرد و خواهان مشارکت هرچه بیشتر استادان در برنامه‌های کلان دانشگاه شد.
فرماندار گناباد در آیین گرامیداشت شهید مطهری از تلاش‌های استادان و معلمان تقدیر کرد و بیان داشت:‌ امیدواریم نسل آینده نسلی خودباور و با هویت، دانشمند و مولد باشد.
رضا نصیری مدرس دانشگاه و فرماندار گناباد افزود: ایران بزرگ اسلامی درخشش‌های زیادی در دنیا داشته است. هر وقت جوانان ایرانی با هویت انقلابی، غیرت دینی و ملی پای کار آمده است موفق بوده‌اند.
معاون آموزشی پژوهشی مجتمع آموزش عالی گناباد نیز در مراسم گرامیداشت روز معلم گفت: دانشگاه گناباد یکی از مجموعه‌های دانشگاهی رو به توسعه است و انرژی و پتانسیل بسیار زیادی دارد و در مسیر توسعه قرار گرفته است و برای حفظ این توسعه یافتگی اعضای هیئت علمی و کارکنان تلاش بسیار زیادی کرده‌اند. ما بایستی در مسیر توسعه یافتگی تلاش کنیم که اگر از این مسیر خدای نکرده خارج شویم برگشت به این مسیر کار بسیار دشواری خواهد بود.
یوسف رمضانی معاون آموزشی دانشگاه از تمامی کارکنان و اعضای هیئت علمی و اساتید حق‌التدریس جهت مشارکت در امور آموزشی پژوهشی و دانشجویی فرهنگی تقدیر و تشکر کرد و ادامه داد: درخصوص مطالبات عمومی دانشگاه و برگزاری کنکور‌ها و آزمون‌های استخدامی که از مطالبات مردم و مسئولین شهرستان بوده است انرژی و هزینه زیادی برای دانشگاه در بردارد و ما هم تلاش می‌کنیم که به بهترین نحو ممکن و با رعایت استاندارد‌های لازم این رویداد‌ها را در شهرستان برگزار کنیم.
حجت‌الاسلام قرشی مسئول دفتر نهاد رهبری نیز در این آیین گفت: با پیروی از  منویات‌ امیرالمؤمنین علی علیه السلام، شایسته است قبل از تعلیم دیگران به تعلیم خود بپردازیم که این می‌تواند وجه عمل تمام انسان‌ها در زندگی قرار بگیر‌د.

نظر شما