شناسهٔ خبر: 66669769 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اعتراض به تصمیم دولت کانادا برای برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی

صاحب‌خبر -
اعتراض به تصمیم دولت کانادا برای برافراشتن پرچم رژیم صهیونیستی
خبرگزاری آریا - تصمیم برخی از شهرهای بزرگ کانادا برای برافراشتن پرچم‌ رژیم صهیونیستی به مناسبت روز نکبت (یوم النکبه)، منجر به انتقادات از این تصمیم شده و مدافعان حقوق فلسطینی اعلام کردند که این رژیم به دلیل حمله وحشیانه به غزه باید منزوی شود.

به گزارش الجزیره انگلیسی، پرچم رژیم صهیونیستی روز سه شنبه در اتاوا، پایتخت کانادا، و همچنین در تورنتو، بزرگترین شهر این کشور، به مناسبت روز نکبت (یوم النکبه)، برافراشته خواهد شد.
برافراشتن پرچم اتاوا پس از آن که مراسم عمومی برنامه ریزی شده در تالار شهر با محکومیت گسترده مواجه شد، یک رویداد خصوصی خواهد بود.
مقامات شهر اوتاوا هفته گذشته اعلام کردند: "این تصمیم بر اساس اطلاعات اخیر است که نشان می دهد میزبانی یک مراسم عمومی خطر قابل توجهی برای امنیت عمومی دارد."
روزنامه تورنتو استار گزارش داد در تورنتو، کارکنان شهرداری با درخواست سرکنسولگری اسرائیل برای برافراشتن پرچم موافقت کرده اند.
این درحالی است که صبح روز سه شنبه این تصمیم با مخالفت تظاهرکنندگان طرفدار فلسطین مواجه شد.
معترضان در خارج از ساختمان شهرداری تورنتو اعلام کردند: «به عنوان یهودی، با صدای بلند فریاد می زنیم که به اسرائیل افتخار نمی کنیم. ما به عنوان یهودی می گوییم این پرچم ما نیست، ما مشابه نیستیم.»
مقامات شهر اتاوا تصمیم خود برای برافراشتن پرچم اسرائیل توجیه کرده و ادعا کردند که "این شهر تعطیلات ملی و روزهای استقلال را جشن می گیرد و رویدادها و فعالیت های برافراشتن پرچم را با همکاری امور جهانی کانادا برای بیش از 190 کشور به رسمیت شناخته شده برگزار می کند."
اما مدافعان حقوق فلسطین خاطرنشان کردند که شهر در گذشته از برگزاری مراسم برافراشتن پرچم خودداری کرده است. برای مثال، در سال 2022، اتاوا درخواست سفارت روسیه برای برافراشتن پرچم روسیه در شهرداری را رد کرد.

نظر شما