شناسهٔ خبر: 66669193 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

سمت‌چپ استقلال نقطه استراتژیک:

نکونام بهترین‌ بازیکنش را کمک جلالی فرستاد!

جواد نکونام برای ادامه درخشش ابولفضل جلالی تدابیر تاکتیکی زیادی به کار گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ورزش سه، نفوذهای پرتعداد ابولفضل جلالی در طول نود دقیقه باعث شده تا جواد نکونام بهترین و آماده‌ترین مهره‌ دفاعی تیم‌اش را در سمت چپ دفاع سه نفره به کار بگیرد و این اتفاق در بازی با فولاد هم تکرار شد!

نکونام در ابتدای فصل از آرمین سهرابیان چپ پا در سمت چپ خط دفاعی استفاده می‌کرد تا علاوه بر پوشش فضای پشت سر جلالی این بازیکن را هم با پاس‌های خوبی که ارسال می‌کرد در موقعیت ارسال قرار دهد، سهرابیان با توجه به اینکه سابقه حضور در پست دفاع چپ را هم در کارنامه خود دارد با حرکات ترکیبی اورلپ و آندرلپ آشناست با نفوذهای ناگهانی کمک حال جلالی بود.

پس از مصدومیت سهرابیان این بار نوبت به محمد مرادمند رسید تا با رویکردی متفاوت پشت سر جلالی قرار بگیرد و با حضور ثابت در خط دفاع جسارت بیشتری به این مدافع برای حضور همه جانبه در حملات بدهد و خیال او از پشت سر خود راحت باشد، مرادمند بدون مکث در زمان حملات تیم حریف روی پای بازیکنان می‌رفت و فرصت بازگشت را برای جلالی فراهم می‌کرد، این شگرد دوم تیم نکونام در استفاده از بازیکنان سمت چپ دفاع سه نفره بود.

در بازی با فولاد خوزستان با اینکه ایمان سلیمی اکثرا در سمت راست دفاع سه نفره به میدان رفته بود به واسطه تجربه بالاتر نسبت به حامدی‌فر در سمت چپ خط دفاعی قرار گرفت تا جلالی روال همیشگی خود را طی کند و بدون نگرانی از فضای پشت سرش در حملات شرکت کند.

2021970

استفاده دائمی از ابولفضل جلالی در فاز هجومی نیازمند یک حمایت تیمی و فردی از این بازیکن در جریان مسابقه دارد تا او بتواند بدون مسئولیت‌های دفاعی دائمی در حملات شرکت کند و نکونام به خوبی این مسئله را در تیم‌اش درک کرده بود و بازیکنانی که در زمین قرار داده در خدمت این تیم و تاکتیک او قرار گرفتند، بازیکنان زیادی در درخشش این فصل جلالی نقش داشته‌اند، از مدافعان وسط تا هافبک‌های دفاعی!

نظر شما