شناسهٔ خبر: 66669137 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فریمان

ضرورت دریافت گواهی استاندارد و پروانه بهداشتی شرکت‌های تولید خوراک دام

تمامی شرکت‌های تولید خوراک دام می‌بایست گواهی استاندارد و پروانه بهداشتی جهت محصولات خود، دریافت کنند.

صاحب‌خبر -

ضرورت دریافت گواهی استاندارد و پروانه بهداشتی شرکت‌های تولید خوراک دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فریمان، در جلسه کمیته کنترل کیفی خوراک دام به مدیران عامل کارخانجات تولید خوراک دام، تاکید کرد: از تهیه و دریافت مواد اولیه فاقد پروانه بهداشتی تولید، شدیدا اجتناب نمایند که این موضوع خلاف دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی و موجب توقیف محموله‌های یاد شده و معرفی افراد متخلف به مراجع ذی صلاح قضایی خواهد شد.

دکتر سید حبیب حسینی گفت:براساس آمار استخراج شده از سامانه GIS که خود بر پایه واکسیناسیون دام‌های بالغ است جمعیت دامی شهرستان به علت کاهش نزولات آسمانی کاهش یافته است که امسال به لطف الهی و افزایش بارندگی‌ها انتظار می‌رود این جمعیت افزایش یابد.

حسینی، افزود: از الزامات فعالیت‌های کنترل کیفی تولیدات در کاخانجات خوراک دام، انجام نمونه برداری خودکنترلی مطابق دستورالعمل‌های ارسالی توسط مسئولین فنی بهداشتی مستقر در آنجا و بررسی نتایج آزمایشگاهی آنهااست.

او گفت:به روز بودن آزمایشات نشان از حساسیت آن واحد تولیدی به کیفیت محصول تولیدی می‌باشد که این مهم در بازرسی کارشناسان استان و شبکه دامپزشکی، آیتم مهمی است، زیرا نتایج آزمایشگاهی بدست آمده تنها را اثبات کیفیت محصول نهایی است.

 

نظر شما