شناسهٔ خبر: 66668634 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

هوش مصنوعی گوگل همیار جدید پلیس فتا است!

صاحب‌خبر -

گوگل طی کنفرانس I/O 2024 اعلام کرد ابزارهایی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه خواهد داد که می‌توانند بلافاصله کلاهبرداران را شناسایی کند؛ اتفاقی که کار را برای مجرمان سخت می‌کند.

گوگل در جریان کنفرانس I/O 2024 که متمرکز روی هوش مصنوعی بود از تکنولوژی‌های جدید خود رونمایی کرد؛ از قابلیت های هوش مصنوعی موتور جستجوی گوگل و هوش مصنوعی جمنای 1.5 فلش به‌عنوان نسخه سبک‌تر این بات تا قابلیت جستجو با ویدیو هوش مصنوعی گوگل. جدیدترین اخبار تکنولوژی حاکی از این است که گوگل در این رویداد همچنین ابزارهایی جدید را معرفی کرد که مبتنی بر AI به جلوگیری از کلاهبرداری اینترنتی کمک خواهند کرد. البته این ابزارها هنوز در مراحل تست به سر می‌برند و کماکان باید منتظر ارائه آن‌ها در آینده بود.

تشخیص کلاهبرداری، قابلیت جدید هوش مصنوعی گوگل

هوش مصنوعی Google از این به بعد می‌تواند الگوهایی در مکالمه را که معمولاً با کلاهبرداری ارتباط دارند شناسایی کند و در صورت شناسایی، در لحظه هشداری را به کاربر ارسال کند تا کاربر از ادامه تعامل با طرف کلاهبردار خودداری کند. چنین قابلیتی می‌تواند به نوبه خود سهم قابل توجهی در کاهش کلاهبرداری و سوء استفاده از اطلاعات خصوصی کاربران داشته باشد و باید منتظر ماند و دید محصول نهایی گوگل دقیقاً تا چه حد کاربردی خواهد بود.

قابلیت تشخیص کلاهبرداری هوش مصنوعی گوگل قابلیت تشخیص کلاهبرداری هوش مصنوعی گوگل

گوگل در توضیح این قابلیت مثالی را مطرح کرد. به گفته این شرکت، مثلاً کارمند بانک مجاز به درخواست برخی از اطلاعات از کاربر است ولی مواردی مثل رمز عبور غیر معمول و مشکوک هستند و جزو خطوط قرمز هوش مصنوعی آن قرار می‌گیرند. در نتیجه هوش مصنوعی این شرکت چنین مواردی را که از پیش برایش تعیین شده‌اند به‌عنوان اقدام مشکوک به کلاهبرداری شناسایی و کاربر را از این موضوع مطلع می‌کند.

گوگل در این بین به حفظ حریم خصوصی کاربران هم توجه داشته است. این شرکت می‌گوید همه این فرایند صرفاً روی خود دستگاه کاربران اتفاق می‌افتد و اطلاعات شخصی آن‌ها محفوظ می‌ماند.

قابلیت تشخیص کلاهبرداری هوش مصنوعی گوگل قابلیت تشخیص کلاهبرداری هوش مصنوعی گوگل

گوگل جزئیات بیشتری را درباره قابلیت تشخیص کلاهبرداری هوش مصنوعی در تاریخ دیرتری در سال جاری میلادی به اشتراک خواهد گذاشت. گفتنی است که این مجموعه ابزار تشخیص کلاهبرداری قرار نیست بلافاصله در اندروید 15، جدیدترین نسخه سیستم عامل گوگل در دسترس قرار بگیرد. همچنین مشخص شده است که کاربران در استفاده از این ابزارها حق انتخاب دارند و در صورت تمایل می‌توانند به گوگل اجازه فعال‌سازی آن‌ها را بدهند.

از دست ندهید:
هوش مصنوعی دیگر فقط شطرنج‌باز قهاری نیست، حالا دروغ هم می‌گوید! هوش مصنوعی، اجازه پیدا کردن فضایی ها را به ما نمی‌دهد! پزشک هوش مصنوعی گوگل حتی از دکترهای واقعی هم بهتر است! تمایل شدید نوجوان‌ها برای دوست شدن با هوش مصنوعی؛ دنیا به سمت انزوا می‌رود؟

نظر شما