شناسهٔ خبر: 66668430 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

با هوش مصنوعی جمینای، گالری خود را به یک گنجینه تبدیل کنید

صاحب‌خبر -

هوش مصنوعی جمینای به اپلیکیشن Google Photos اضافه شد. Gemini از این پس می‌تواند عکس‌های مورد نظر شما را پیدا کرده و برایش کپشن بنویسد.

گوگل هوش مصنوعی جمینای را در بیشتر محصولاتش ادغام کرده است و حالا نوبت به برنامه Photos رسیده تا از آن میزبانی کند. ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در کنفرانس توسعه‌دهندگان I/O امروز خود از قابلیت جدیدی به نام «بپرس از تصاویر» (Ask Photos) رونمایی کرد که به شما کمک می‌کند با صحبت کردن با هوش مصنوعی Gemini، تصاویر خاصی را در گالری خود پیدا کنید.

ورود هوش مصنوعی جمینای به Google Photos

Ask Photos به‌عنوان یک تب جدید در پایین اپلیکیشن Google Photos ظاهر می‌شود. این قابلیت ابتدا برای مشترکین گوگل وان و به زبان انگلیسی عرضه خواهد شد. با لمس این زبانه، نماد ستاره جمینای و یک پیغام خوش‌آمدگویی را در بالای صفحه خواهید دید که از شما می‌خواهد «جستجو یا درباره تصاویر سؤال کنید».

هوش مصنوعی جمینای در نرم افزار Google Photos هوش مصنوعی جمینای در نرم افزار Google Photos

گوگل می‌گوید شما می‌توانید سؤالاتی مانند «بهترین عکس وقتی که از پارک طبیعت بازدید کردم را به من نشان بده» را از آن بپرسید. این قابلیت برای پیدا کردن بهترین عکس شما نه تنها از اطلاعات GPS استفاده می‌کند، بلکه از هوش مصنوعی برای انتخاب بهترین تصویر شما استفاده خواهد کرد.

شما همچنین می‌توانید از Google Photos بخواهید عکس‌های برتر تعطیلات اخیرتان را انتخاب کرده و برای توصیف آن‌ها، کپشن‌‌نویسی کند تا فوراً آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به‌اشتراک بگذارید. البته اگر کپشنی که جمینای پیشنهاد داده را دوست نداشتید، می‌توانید آن را عوض کنید.

البته برای استفاده از این قابلیت فعلاً فقط باید درخواستتان را تایپ کنید. هنوز از ورودی صوتی پشتیبانی نمی‌کند. گوگل می‌گوید فرآیند عملکرد این قابلیت به سه بخش «درک سوال شما»، «ایجاد پاسخ» و «تضمین امنیت و به‌خاطر سپردن اصلاحات» تقسیم می‌شود. گوگل می‌گوید ک تمام اطلاعات موجود در تصاویر شما کاملاً شخصی هستند و مسئول محافظت از آن‌ها است. به‌همین خاطر هم سوالات شما در هیچ‌جایی ذخیره نخواهند شد و فقط در فضای ابری پردازش می‌شوند.

هوش مصنوعی جمینای در نرم افزار Google Photos هوش مصنوعی جمینای در نرم افزار Google Photos

Screenshot

البته هوش مصنوعی در اپلیکیشن Google Photos چیز جدیدی نیست. شما پیش از این هم می‌توانستید با استفاده از الگوریتم‌های تشخیص چهره و اشیاء گوگل برای پیدا کردن سوژه‌هایی مانند کارت اعتباری یا یک دوست خاص در برنامه جستجو کنید. اما هوش مصنوعی جمینای، پردازش تولیدکننده را به ارمغان می‌آورد تا گوگل فوتوز بتواند کارهای بسیار بیشتری را نسبت به صرفاً نمایش تصاویری با افراد یا اقلام خاص انجام دهد.

بپرس از تصاویر یک ویژگی جدید و آزمایشی در برنامه Google Photos است که به شما امکان می‌دهد با استفاده از هوش مصنوعی، به سرعت و به سادگی تصاویر مورد نظرتان را پیدا کنید. این قابلیت در حال حاضر در مرحله آزمایش است و به زودی برای عموم کاربران عرضه خواهد شد.

در گجت نیوز بخوانید:
هوش مصنوعی Gemini 1.5 Flash گوگل، نسخه سبک‌تر جمینای پرو رونمایی شد رونمایی گوگل از Veo و Imagen 3: ابزارهای جدید هوش مصنوعی برای خلق تصاویر و ویدیو هوش مصنوعی Gemini گوگل در سیستم عامل اندروید ادغام شد گوگل با هوش مصنوعی، موتور جستجوی خود را متحول می‌کند شاهکار جدید گوگل: جستجو با ویدیو

نظر شما