شناسهٔ خبر: 66667636 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

رئیسی:

حکمرانی ولایی، حکمرانی توحیدی است؛ سخن از عهد است نه رای، رای کجا و عهد کجا؟

رئیس‌جمهور گفت: ارتباط، دلدادگی، عشق و محبت بین امام و امت موجب می‌شود حکمرانی ولایی از حکمرانی‌هایی که می‌خواهد دستوری و دیکتاتوری عمل کنند یا نام نظام‌های دموکراسی را دارند، متفاوت باشد. سخن از عهد است نه رای. رای مغتنم است و هر کس رایی دارد، اما سخن ما از آموخته‌های قرآن و ولایت است. رای کجا و عهد کجا؟

صاحب‌خبر -
حکمرانی ولایی، حکمرانی توحیدی است؛ سخن از عهد است نه رای، رای کجا و عهد کجا؟
کد خبر: 660295
|
۱۴۰۳/۰۲/۲۵ ۲۳:۰۵:۱۱

سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری شامگاه ۲۵ اردیبهشت‌ماه در اختتامیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا(ع) که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: فرمایشات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در آغاز کنگره و مطالبی که مراجع عظام فرمودند، نکات محوری قابل توجهی برای استفاده همه بود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه انسان دارای کرامت ذاتی بوده و از سایر موجودات عالم برتر و همه موجودات برای انسان است، عنوان کرد: سخن تنها از کرامت ذاتی نیست، بلکه از کرامت اکتسابی هم هست؛ آنچه در پرتو آموخته‌های امام رضا(ع) می‌توان به آن رسید. بنابراین معرفت امام و حجت خدا، معرفت و دلدادگی نسبت به امام و عمل بر اساس آنچه ایشان و اولیای دین فرمودند برای انسان سالک الی الله اصل است که راه سعادت را به خود و جامعه بشناساند.

رئیس‌جمهور افزود: آنچه وجود مقدس حضرت رضا(ع) در تبیین جایگاه ولایت ‌و امامت فرمودند قابل توجه است. شاید امام رضا(ع) بیش از امامان و پیشوایان دیگر نسبت به امامت و ولایت تاکید دارند. باید این حکمرانی و تفاوت آن را با حکمرانی هارونی و مامونی و دیگر حکمرانی‌ها شناخت. حکمرانی ولایی، حکمرانی توحیدی است و در درون خود جایگاه امامت و ولایت را دارد. 

رئیسی ادامه داد: سخن از عهد است نه رای. رای مغتنم است و هر کس رایی دارد، اما سخن ما از آموخته‌های قرآن و ولایت است. رای کجا و عهد کجا؟ امت با امام عهد دارد و این پیمان و عهد در فرهنگ قرآنی و دینی ما بسیار مستحکم است. بین امام و عموم کسانی که در جامعه زندگی می‌کنند، پایبندی به این عهد بسیار اهمیت دارد. آنچه در آیات و روایات از عهد و پایبندی به آن وجود دارد، مهم است. باید بدانیم نظم‌بخشی به امور مسلمین در پرتو بندگی خدا و پذیرش و پیمان با ولی خدا است که می‌خواهد جامعه را به سعادت برساند. 

برچسب‌ها:

نظر شما