شناسهٔ خبر: 66666896 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس‌جمهور:

امروز جهانیان خواهان حاکمیت نظام عادلانه در دنیا شده‌اند

رئیس‌جمهور گفت: امروز جهانیان به واسطه جنایات رژیم صهیونیستی، نظام حاکم بر دنیا را عادلانه نمی‌دانند و بر این باورند که این نظام باید متحول و تبدیل به نظام عدالت‌خواهانه جهانی شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی سه شنبه شب در مراسم پایانی پنجمین همایش جهانی امام رضا (ع) افزود: جهان بشریت امروز متوجه شده که رژیم صهیونیستی غده سرطانی است و باید این غده را از بین برد تا نه فقط منطقه خاورمیانه، بلکه دنیا بتواند به آرامش و امنیت دست پیدا کند.

وی افزود: امروز به برکت خون شهدای بزرگوار، دنیا به این حقانیت و لزوم برقراری عدل رسیده است و این همه جنایت علیه بشریت، کودک‌کشی و نسل‌کشی در فلسطین و به ویژه حمایت آمریکا و غربی‌ها از این جنایات موجب تأسف جهانیان شده، اما تأسف بیشتر جهانیان بابت نبود کارایی و کارآمدی نظامات حقوقی و اتحادیه‌ها و سازمان‌های بین‌المللی درباره حمایت از مردم مظلوم فلسطین است.

رئیس‌جمهور گفت: امروز خواسته دانشگاه‌های غرب و شرق، آزادی فلسطین و دفاع از مظلومان غزه و فریاد علیه ستمگران است، خواسته تک تک انسان‌های آزاده دنیا، شکل گرفتن نظم عادلانه جهانی است، به‌یقین خون کودکان غزه به‌قدری قدرت دارد که به حیات رژیم صهیونیستی پایان دهد.

رئیسی اظهار کرد: خون کودکان غزه می‌تواند همچون داستان فرعون و حضرت موسی (ع)، به انتقام از فرعونیان زمانه ختم شود، تردید نداریم خون ۱۵ هزار کودک فلسطینی که بر زمین ریخته شد، به حیات صهیونیست‌ها پایان خواهد داد و نظم فعلی جهان را عادلانه خواهد کرد.

رئیس‌جمهور به فرمایشات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در آغاز این همایش اشاره کرد و گفت: فرمایشات معظم‌له و مراجع عظام تقلید نکات محوری و قابل توجه و قابل استفاده برای همه داشت.

رئیسی به ساحت مقدس حضرت رضا (ع) و مکاتب ایشان اشاره و بیان کرد: درباره دهه کرامت نکته نخست آن است که انسان دارای کرامت ذاتی بوده و از سایر موجودات عالم برتر است، اما سخن از کرامت اکتسابی است که در پرتو آموزه‌های ائمه معصومان از جمله امام رضا (ع) می‌توان به آن رسید، اما اصل بر انسان «سالک الی الله» است تا راه سعادت را برای خود و جامعه باز کند.

رئیس‌جمهور سخنان حضرت رضا (ع) در تبیین جایگاه ولایت و امامت را قابل توجه دانست و گفت: امام رضا (ع) بیش از سایر ائمه و پیشوایان دین نسبت به موضوع امامت و ولایت تاکید داشتند بر این اساس باید نوع حکمرانی ائمه و تفاوت آن را با سایر حکمرانی‌های دیگر شناخت، زیرا این حکمرانی از نوع توحیدی است و در جایگاه امامت و ولایت قرار دارد.

وی ارتباط ولی با مردم را مبتنی بر دلدادگی، عشق و محبت دانست و گفت: هر کس رأی دارد، رأی او می‌تواند نظامات حقوقی و تشکیلاتی را رقم بزند، اما سخن ما از آموخته‌های مبتنی بر ولایت و امامت است، در این راستا امت با امام عهد، پیمانی دارد که در فرهنگ قرآنی و دینی ما بسیار مستحکم است و پایبندی به این عهد اهمیت دارد.

رئیس‌جمهور با استناد به آیات قرآن و احادیث افزود: اصل نظم بخشی به امور مسلمان در پرتو بندگی خدا و پذیرش و پیمان با ولی‌خدا شکل می‌گیرد که می‌خواهد جامعه را با استفاده از ظرفیت‌های انسانی و ذخایر مادی و معنوی خود به سعادت سوق دهد، اینجاست که به سخن رهبر معظم انقلاب می‌رسیم که فرمودند «پیشوایان دین برای ایجاد جامعه مبتنی بر آموخته‌های دینی آمدند» زیرا در پرتو این جامعه است که انسان رشد و نمو پیدا می‌کند و به جایگاه اصلی خود دست پیدا می‌کند.

رئیسی تصریح کرد: آن عدالت مبتنی بر مبانی توحیدی و ولایتی که امام رضا (ع) در حدیث سلسله الذهب فرمودند، آن است که انسان بتواند خود را در همه قوای عقلانی و شهوانی و جسمانی خود را مبتنی بر حکمت، عفت و شجاعت قرار دهد، آن‌گاه به رشد و تعالی واقعی و جایگاهی که برای وی ترسیم شده است، خواهد رسید.

خبر تکمیل می‌شود...

نظر شما