شناسهٔ خبر: 66667089 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری نخستین رویداد بین المللی اقتصاد دریامحور در قشم

نخستین رویداد بین المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور با حضور سفیران ۱۲ کشور در قشم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

مهدی شهیدی دبیر اجرایی نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران گفت: سفیران کشور‌های برزیل، کوبا، کره جنوبی، نروژ، بولیوی، پاکستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکیه، ارمنستان، عراق و قطر جضور دارند.

شهیدی با اشاره به حضور پررنگ نهاد‌های دولتی و خصوصی در این رویداد بین‌المللی، افزود: شورای عالی صنایع دریایی، سازمان منطقه آزاد قشم، سازمان شیلات، شرکت مادر تخصصی ایرانگردی و جهانگردی، سازمان توسعه تجارت، سازمان صنایع دریایی و استانداری هرمزگان مهمترین دستگاه‌های اجرایی هستند که در کنار بسیاری دیگر از بخش‌ها در برگزاری این رویداد مشارکت دارند.

وی گفت: این رودیداد تا ۲۷ اردیبهشت ادامه دارد.

دبیر اجرایی نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران افزود: برگزاری چنین رویداد‌هایی به عنوان موتور توسعه منطقه‌ای محسوب می‌شود و توجه سرمایه‌گذاران را به فرصت‌های موجود جلب کرده، همچنین می‌تواند موجب رونق کسب و کار‌های محلی و رونق اقتصاد مرتبط با حوزه سواحل و دریا در کشور شود.

به گفته شهیدی، نخستین رویداد همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران با شرکت فعال بیش از ۹۰ نهاد دولتی و شرکت خصوصی، مجموعه‌های دانش بنیان و حضور سفیران ۱۰ کشور خارجی در جزیره جهانی قشم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به حضور مناطق آزاد کیش، چابهار، اروند و انزلی در کنار قشم که به عنوان میزبان این رویداد است، گفت: برگزاری رویداد‌های در حوزه دریا در شهر‌های ساحلی و جزایر دارای اهمیت بالایی برای اقتصاد دریامحور ایران است.

شهیدی گفت: برگزاری نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران با تأکید بر توسعه هدفمند همکاری‌های تجاری داخلی و خارجی در میان نقش آفرینان حوزه اقتصاد دریا طراحی شده است.

دبیر اجرایی نخستین رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور ایران افزود: بیش از ۳۰ شرکت دانش بنیان در حوزه‌های شیلات و آبزی پروری، شناورسازی، تجارت و بازرگانی، تأمین مالی، ساخت قطعات هوشمند، حمل و نقل دریایی به همراه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در این رویداد حضور دارند.

نظر شما