شناسهٔ خبر: 66667029 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

بهترین لپ تاپ ارزان مناسب بازی

صاحب‌خبر -

همه گیمرها برای بازی کردن از کنسول‌های بازی مانند PS5، PS4 یا سری ایکس باکس ایکس و اس استفاده نمی‌کنند، بلکه عده زیادی از آن‌ها گیمر لپ تاپ‌ و کامپیوتر هستند. از آنجایی که یک لپ تاپ گیمینگ مناسب گیمرهای حرفه‌ای قطعا نیاز به پردازنده گرافیکی رده بالا و قوی همراه با پردازنده مرکزی توانمند دارد، احتمال بالایی برای افزایش قیمت آن نسبت به لپ تاپ غیر گیمینگ با کاربری متفاوت وجود دارد؛ البته اگر در فکر خرید لپ تاپ مناسب بازی هستید اما بودجه محدودی دارید و می‌خواهید تا حد امکان هزینه‌ها را برای خود کاهش دهید، می‌توانید برای اجرا بازی‌های سبک و متوسط به فکر خرید لپ تاپ های ارزان مناسب بازی باشید.

معرفی انواع لپ تاپ ارزان مناسب بازی

ابتدای  این مطلب قصد داریم تا شما را با بهترین لپ تاپ ارزان مناسب بازی آشنا کنیم.

لپ تاپ گیمینگ سری ideapad gaming 3

یکی از بهترین سری‌ها در میان انواع لپ تاپ ارزان مناسب بازی که در بازار به فروش می‌رسند، لپ تاپ گیمینگ سری ideapad gaming 3 از کمپانی لنوو است. کمپانی لنوو دقیقا به قصد تولید لپ تاپ گیمینگ ارزان، سری ideapad gaming 3 را به بازار معرفی کرده تا گیمرها با بودجه پایین هم بتوانند برای خرید لپ تاپ اقدام کنند.

لپ تاپ لنوو 15.6 اینچی مدل IdeaPad Gaming 3 15IAH7 12650H i7 16GB 512GB یکی از آن لپ تاپ‌های گیمینگی است که GeForce RTX 3050 در آن به‌عنوان قلب تپنده گرافیکی به دیده می‌شود و در کنار آن هم پردازنده مرکزی Core i7 به مدل 12650H (نسل 12) قرار گرفته است. صفحه نمایش 15.6 اینچی این لپ تاپ می‌تواند بازی، ویدیو و انواع محتوا را با رزولوشن 1080p یا همان کیفیت Full HD به نمایش بگذارد. در مجموع شما می‌توانید با پرداخت قیمتی کاملا مقرون‌به‌صرفه به لپ تاپ گیمینگی با توان گرافیکی کاملا مناسب و روبه بالا و مشخصات ظاهری و سخت افزاری با کیفیت دست پیدا کنید.

لپ تاپ ارزان مناسب بازی لپ تاپ ارزان مناسب بازی

لپ تاپ‌های گیمینگی که در ادامه از همین سری نام برده می‌شوند؛ گزینه‌های مناسبی برای خرید به‌حساب می‌آیند.

  1. لپ تاپ لنوو 15.6 اینچی مدل IdeaPad Gaming 3 i7 11370H 8GB 512GB GTX 1650
  2. لپ تاپ لنوو 15.6 اینچی مدل IdeaPad Gaming 3 i5 11320H 32GB 1TB RTX2050
  3. لپ تاپ لنوو 15.6 اینچی مدل IdeaPad Gaming 3 i5 11320H 8GB 512GB RTX 2050

لپ تاپ ایسوس مدل TUF Gaming F15 FX506HF-HN014 i5 11400H 

این لپ تاپ از جمله لپ تاپ‌های 15.6 اینچی ایسوس از سری تاف گیمینگ است که در ساخت آن از پردازنده مرکزی Core i5 نسل 11 (مدل 11400H) استفاده شده و برای گیمر می‌تواند لپ تاپ مناسبی به حساب بیاید، چرا که در کنار این پردازنده مرکزی به یک پردازنده گرافیکی مجزا از نوع GeForce RTX 2050 مجهز شده است. توان گرافیکی لپ تاپ مدل TUF Gaming F15 FX506HF-HN014 برای اجرای بازی‌های متوسط رو به بالا کاملا مناسب است و می‌تواند نیاز گیمر را تا حد بالایی پیش ببرد. صفحه نمایش مجهز به پنل IPS این لپ تاپ به نرخ نوسازی 144 هرتز مجهز شده که برای بازی کردن، میزان رفرش ریتی کاملا عالی به حساب می‌آید. به‌طور کلی لپ تاپ گیمینگ تاف ایسوس مدل F15 FX506HF-HN014 i5 11400H گزینه مناسبی برای گیمرهای ابتدایی تا نیمه حرفه‌ای است.

لپ تاپ ارزان مناسب بازی لپ تاپ ارزان مناسب بازی

هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ باید به چه نکاتی توجه کرد؟

1. پردازنده گرافیکی

زمانی که قصد خرید لپ تاپ گیمینگ دارید، باید در درجه اول به نوع پردازنده گرافیکی توجه کنید. هرچقدر پردازنده گرافیکی مدل جدیدتر و بالاتری داشته باشد، بازی‌های بیشتر و سنگین‌تری را می‌تواند با سرعت بالاتر و کیفیت بهتری نمایش دهد، البته  واقعیت اینجاست که بخش عظیمی از هزینه لپ تاپ مناسب بازی کاملا بستگی به نوع پردازنده گرافیکی و سال ساخت آن دارد. کمپانی‌های معروف سازنده پردازنده گرافیکی، شرکت‌های Nvidia و AMD هستند که قیمت مدل‌های عرضه شده توسط آن‌ها نمی‌توان گفت که کم‌ترین قیمت بازار است، اما پردازنده گرافیکی با قیمت مناسب و متوسط هم به شرکت‌های تولید کننده لپ تاپ‌های گیمینگ هم ارائه داده‌اند.

2. پردازنده مرکزی

قدرت پردازنده مرکزی هم تاثیر بالایی در اجرای انواع بازی روی لپ تاپ گیمینگ دارد، برای همین هنگام خرید باید توجه داشته باشید که لپ تاپ گیمینگ ارزانی که انتخاب کرده‌اید، به کدام پردازنده مرکزی از کدام کمپانی مجهز شده است. معمولا پردازنده‌های مرکزی لپ تاپ‌ها از یکی از 2 کمپانی AMD یا اینتل هستند.

لپ تاپ ارزان مناسب بازی لپ تاپ ارزان مناسب بازی

3. صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش، نرخ نوسازی و کیفیت و رزولوشن  صفحه نمایش عوامل مهمی هستند که روی عملکرد گیمر تاثیر بالایی دارند. هرچقدر رزولوشن یک صفحه نمایش بالاتر باشد، به طور قطع گیمر با لپ تاپ بهتری برای بازی کردن روبه‌رو است. در ارتباط با نرخ نوسازی باید گفت که هرچقدر نرخ نوسازی صفحه نمایش بالاتر باشد، انگار سرعت چرخش و تغییر پیکسل و تصاویر در محتوای در حال پخش مانند بازی برای شما بیشتر است، بنابراین بازی بهتری هم تجربه خواهید کرد.

اندازه صفحه نمایش هم به این صورت است که معمولا لپ تاپ‌های گیمینگ دارای صفحه نمایش 15 اینچ و بزرگ‌تر از آن است، بنابراین هنگام خرید لپ تاپ گیمینگ زیاد انتظار پیدا کردن لپ تاپ با صفحه نمایش کوچک نداشته باشید.

4. حافظه رم و حافظه داخلی

یکی دیگر از عواملی که تاثیر بالایی روی قیمت لپ تاپ گیمینگ و غیر گیمینگ دارد، میزان ظرفیت حافظه SSD ،HDD و رم است. البته می‌توانید هنگام خرید لپ تاپ برای بازی از میزان حافظه داخلی و رم بالا تقریبا صرف نظر کنید و به نوع پردازنده‌ها بیشتر اهمیت دهید.

5. نوع کیبورد

جنس کلیدهای کیبورد و فاصله میان آن‌ها تاثیر بالایی روی لپ تاپ مناسب بازی دارند. اگر کلیدهای لپ تاپ خیلی بهم نزدیک باشند یا برعکس فاصله زیادی داشته باشند، یا بسیار فرو رفته باشند، به احتمال خیلی بالا بازی کردن با آن‌ها برای چنددین ساعت نمی‌تواند کار آسانی باشد؛ بنابراین به جنس بدنه و روکش، فاصله کلیدها و حتی نورپردازی  آن‌ها توجه کنید. اگر کیبورد لپ تاپ بازی شما دارای نور پس زمینه نباشد، ادامه بازی در نور کم مشکل خواهد بود.

6. باتری و میزان شارژدهی

معمولا گیمرها افرادی هستند که با لپ تاپ گیمینگ به مکان‌ها و فضاهای مختلف نمی‌روند و ترجیح می‌دهند که برای بازی در یک جای ثابت باشند، برای همین پایین‌تر بودن ظرفیت باتری و ماندگاری باتری آن‌ها نمی‌تواند ضعف زیادی به حساب بیاید؛ اما در مجموع در میان انوع لپ تاپ گیمینگ موجود در بازار، لپ تاپ‌های فراوانی با باتری کم ظرفیت قرار دارد که بهتر است هنگام خرید زیاد به این موضوع توجه نکنید و آن را ایراد تلقی نکنید.

خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ ارزان 

شرکت‌های بسیاری با ایجاد دسته بندی جداگانه‌ای برای انواع لپ تاپ های ارزان مناسب بازی به تمام گیمرها کمک می‌کند تا بتوانند با پرداخت کم‌ترین قیمت‌ها برای خرید لپ تاپ گیمینگ اقدام کنند. شاید در زمان معرفی بهترین لپ تاپ تا 10 میلیون تومان در حال حاضر خبری از لپ تاپ گیمینگ نباشد؛ اما به طور قطع با پرداخت مبلغ‌های بیشتر اما در عین حال مقرون‌به‌صرفه به‌صورت نقدی واقساط می‌توان همچنان با لپ تاپ‌های گیمینگ از کمپانی‌های معروف و مختلفی در بازار جهانی آشنا شد.

این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

برچسب‌ها:

نظر شما