شناسهٔ خبر: 66666691 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تأکید نخست‌وزیر مالزی بر نقش دانشگاهیان در ترسیم آینده جهان اسلام

نخست‌وزیر مالزی در سخنانی بر اهمیت نقش دانشگاهیان مسلمان در طراحی آینده‌ای روشن‌تر برای جهان اسلام با ارزش‌های انسانی تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه برناما، انور ابراهیم،​​ نخست‌وزیر مالزی در سخنانی بر لزوم احترام به ارزش‌های انسانی تأکید کرده و از دانشگاهیان مسلمان خواست به دفاع از این ارزش‌ها متعهد شوند و در طراحی آیندهای روشن‌تر برای جهان اسلام پیش بروند.

وی در توئیت خود در پلتفرم ایکس (توئیتر سابق) به چالش‌های مطرح در جهان اسلام پرداخته و از رهبران جهان اسلام خواست تا نیروی خود را برای مقابله با مسائل اسلام‌هراسی، تبعیض و نفاق قدرت‌های جهان بسیج کنند. 

وی افزود: امت اسلامی باید عقلانی بماند و با فرهنگ علم، اخلاق، مهربانی انسانی و تقوا که آموزه‌های اسلام و فرهنگ شرق بر آن استوار است، به ریشه‌های قدرت بازگردد. 

نخست‌وزیر مالزی در یک سخنرانی عمومی به دعوت دانشگاه حمد بن خلیفه در قطر درباره آینده اسلام صحبت کرد و نسبت به شکست جامعه بین‌الملل به ویژه کشورهای غربی ـ که به نظر می‌رسد چشم خود را به روی آنچه که در غزه در حال رخ دادن است بسته‌اند ـ ابراز ناامیدی کرد. 

وی همچنین اعتراف کرد که بسیار ناراحت‌کننده است که می‌بینیم بسیاری از کشورهای غیر اسلامی این حجم از نفرت و بی‌عدالتی را نسبت به اقلیت مسلمان در کشورهای خود نشان می‌دهند.

نخست‌وزیر مالزی گفت: چرا از انسانیت، دموکراسی و حقوق بشر صحبت می‌کنید، اما اجازه می‌دهید اقدامات وحشیانه این ارزش‌های اصیل را نقض کند و علیه اقشار خاصی از مردم، چه در رواندا و چه در غزه، نسل‌کشی اتفاق بیفتد؟

انتهای پیام

نظر شما