شناسهٔ خبر: 66666013 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

نظارت بر بازار نامحسوس و مداوم صورت گیرد

خبرگزاری صدا و سیما

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: نظارت بر بازار و خدمات باید به صورت مستمر و نامحسوس انجام گیرد تا با هرگونه تخلف و گران‌فروشی مطابق قانون برخورد شود.

صاحب‌خبر -
                                                 نظارت بر بازار نامحسوس و مداوم صورت گیرد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ شهریار عباسی در نشست کمیته اقدام مشترک تنظیم بازار استان از مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان خواست که با همکاری سایر دستگاه‌های ذیربط نسبت به انجام گشت‌های مشترک و رصد و پایش مستمر بازار اقدام نمایند.
 
وی افزود: نباید بازار و نظارت بر آن رها شده فرض شود، زیرا تداوم و پایش مستمر بازرسی‌ها موجب تثبیت قیمت و مهار تورم می‌شود و افراد سودجو و متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.
 
عباسی اضافه کرد: با توجه به اینکه برخی اقلام اساسی در راستای تنظیم بازار و تثبیت قیمت‌ها توسط نهاد‌های دولتی مانند غله و جهاد کشاورزی نظیر برنج و شکر، گوشت قرمز منجمد تامین می‌شوند به منظور حذف واسطه‌ها و تسریع در روند توزیع از طریق اتاق اصناف توزیع آنها انجام شود.
 
وی از جهاد کشاورزی استان خواست که طی مکاتبه با فرمانداران نسبت به معرفی نماینده اتاق اصناف برای جذب سهمیه برنج و سایر کالا‌های اساسی به اداره غله اقدام نماید.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام عنوان کرد : کنترل بازار، نظارت مستمر بازار، جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها به عنوان عوامل فرعی از وظایف استان است که باید ساز و کار مناسبی اتخاذ کنیم تا از افزایش بی رویه قیمت‌ها در همه شهرستان‌ها جلوگیری کنیم.
 
وی ادامه داد: باید بازرسی از خبازان و نظارت بر آنها  دقیق باشد، چون سلامت مردم، رانت، خروج آرد از چرخه و... حائز اهمیت است.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام خواستار گشت مشترک بر بخش سلامت و مراکز درمانی شد و گفت: هزینه خدمات درمانی بسیار زیاد است که باید بررسی شود.
 
وی اضافه کرد: بسیاری از افراد که خدمات آسانسوری  ارایه می‌دهند دارای مجوز نیستند که باید نظارت بر این مراکز انجام گیرد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با اشاره به بالا بودن قیمت گوشت قرمز در استان، گفت: با توجه به اینکه قیمت گوشت قرمز در استان بالا است اکنون ساز و کاری با تامین گوشت قرمز توسط دولت دیده شده که بزودی مباشر معرفی می‌شود و با قیمت مصوب عرضه می‌شود.

نظر شما