شناسهٔ خبر: 66665955 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرماندار رودسر مطرح کرد

شهرستان رودسر تولیدکننده ۲۰ درصد چای مصرفی کشور

طاهره رفعتی

فرماندار رودسر با اشاره به کشت ۵۰۰۰ هکتاری محصول چای در این شهرستان، گفت: شهرستان رودسر تامین کننده ۲۰ درصد نیاز کشور به چای است.

صاحب‌خبر -

محمد حیدری امروز، ۲۵ اردیبهشت ماه در حاشیه بازدید از کارخانجات چایسازی شهرستان رودسر در رحیم آباد، در گفت وگو با ایسنا، این شهرستان را قطب تولید چای کشور دانست و اظهار کرد: بیش از ۵۰۰۰ هکتار از اراضی شهرستان، زیر کشت چای است.

وی با اشاره به سطح زیر کشت چای، از تامین حدود ۲۰ درصد نیاز کشور در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: این میزان تولید بسیار مهم و قابل توجه است.

شهرستان رودسر تولیدکننده ۲۰ درصد چای مصرفی کشور

فرماندار رودسر با بیان اینکه شاهد برداشت برگ سبز کیفی و مرغوب در سال جاری هستیم، گفت: با توجه به سیاستگذاری‌های دولت و استاندار گیلان و رئیس سازمان چای، نرخ خرید تضمینی در موعد مقرر ابلاغ شد و همه کارخانجات چایسازی پای کار آمدند.

شهرستان رودسر تولیدکننده ۲۰ درصد چای مصرفی کشور

حیدری از خرید بیش از ۶۳۰۰ تنی برگ سبز درجه یک در چین بهاره از چایکاران رودسری خبر داد و تاکید کرد: این میزان خرید به ارزش ۱۱۰ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۴ میلیارد تومان آن در وجه چایکاران پرداخت شده است.

وی با اشاره به اهتمام دولت در پرداخت مطالبات چایکاران، عنوان کرد: امیدواریم با اهتمام دولت و همت چایکاران و همکاری سازمان چای و هم افزایی دستگاه‌های اجرایی ذیل دستور استاندار، سال زراعی خوبی برای چایکاران رقم بخورد.

شهرستان رودسر تولیدکننده ۲۰ درصد چای مصرفی کشور

فرماندار رودسر نیاز کشور به چای خشک را قابل ملاحظه دانست و بیان کرد: هرچقدر در بخش تولید، سرانه تامین چای را بالا ببریم، مانع از خروج ارز می شویم و خوشبختانه شهرستان رودسر در این بخش نقش آفرین است.

شهرستان رودسر تولیدکننده ۲۰ درصد چای مصرفی کشور

وی با بیان اینکه سازمان چای از طریق ناظران مستقر خود در کارخانجات علاوه بر حفاظت از حق و حقوق چایکاران، نظارت بر فرایند تولید چای کیفی را در دستور کار دارد، خاطرنشان کرد: مصرف کنندگان نهایی باید چای با کیفیت دریافت کنند و شاهد استفاده روزافزون از برند چای داخلی باشیم.

حیدری با اشاره به همدلی چایکاران و کارخانه داران با یکدیگر، یادآور شد: کارخانه داران با چایکاران دغدغه و منافع مشترک دارند و لذا به نفع چایکاران عمل می‌کنند و شاهد رضایتمندی چایکاران هستیم.

شهرستان رودسر تولیدکننده ۲۰ درصد چای مصرفی کشور

فرماندار رودسر خواستار تداوم همکاری دولت و کارخانجات در پرداخت به موقع مطالبات چایکاران تا پایان سال زراعی شد و گفت: چایکاران باید مطالبات خود را به موقع دریافت کنند تا شاهد چالش‌های این بخش در شهرستان نباشیم.

انتهای پیام

نظر شما