شناسهٔ خبر: 66665346 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شاتا | لینک خبر

طی سال 1402 صورت گرفت:

احیا و توسعه 493 معدن کوچک مقیاس توسط ایمیدرو شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران

مجری طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس اعلام کرد: ایمیدرو در قالب این طرح طی سال گذشته، 493 معدن کوچک مقیاس را احیا و فعال سازی کرده یا توسعه داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صمت و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «عباس جرجانی» مجری طرح احیا، فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با بیان این مطلب گفت: ایمیدرو با همکاری ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان اسفند‌ماه سال گذشته، 378 معدن را احیا و فعال‌سازی کرده و نیز 115 معدن را توسعه داد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی کامل و تکمیل ظرفیت پروانه بهره‌برداری این معادن، حدود 5 میلیون تن به ظرفیت تولید افزوده شده و برای بیش از 2200 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌شود.

معرفی 59 بسته پیشنهادی سرمایه‌گذاری

مجری طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس با اشاره به معرفی 59 بسته پیشنهادی سرمایه‌گذاری در سال 1402 تصریح کرد: این بسته ها مشتمل بر 329 محدوده، در اختیار ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان ها قرار گرفته است.

جرجانی همچنین گفت: از این میان، 2 محدوده معدنی در قالب 27 بسته سرمایه گذاری در 10 استان (مازندران، گلستان، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، کرمان جنوبی، زنجان، هرمزگان، آذربایجان شرقی و قزوین) به مزایده گذاشته شده است. از این تعداد، 11 بسته در 6 استان دارای برنده است.

انتهای پیام/

نظر شما