شناسهٔ خبر: 66663822 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سردار زاده‌کمند:

بیش از ۶۵ درصد جوانان ذکور کشور به سربازی می‌روند

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح اعلام کرد که بیش از ۶۵ درصد از جوانان ذکور کشور به خدمت سربازی اعزام می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سردار محمدجواد زاده‌کمند در همایش مهارت تا اشتغال کارکنان وظیفه نیروهای مسلح که امروز برگزار شد، گفت: بیش از ۶۵ درصد جوانان کشور وارد خدمت سربازی می‌شوند و بقیه هم معافیت‌های پزشکی، کفالت و سایر معافیت‌ها را دارند. اگر این ۶۵ درصد جوان موفق شوند مهارت کسب کنند به طور قطع می‌تواند در کشور یک تحول ایجاد کند.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در ادامه به اطمینان بخشی از حُسن اجرای فرایندها و فعالیت‌های طرح جامع مهارت‌آموزی با هوشمندسازی سامانه یکپارچه تبادل اطلاعات و ارتباطات اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم کیفیت‌بخشی و نهادینه‌سازی و اجرای مناسب و مطلوب این دوره‌ها، منوط به این است که بتوانیم سامانه جامع را هماهنگ با سامانه‌های جامع دستگاه‌های اجرایی در کشور مستقر کنیم که تاکنون اقدامات بسیار خوب و موثری در این زمینه انجام گرفته است.

زاده‌کمند ادامه داد: از سازمان‌ها از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که پیشرفت قابل ملاحظه بالای ۹۰ درصدی، وزارت دفاع، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران و فراجا به ترتیب اولویت کاری که انجام دادند قدردانی کنیم و امیدواریم در چند روز آینده این کار به اتمام برسد.

فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح گفت: آنچه که در طرح جامع دنبال می‌کنیم این است که ما هم برای قبل از خدمت، بدو خدمت و حین خدمت، اوقات فراغت و پس از خدمت جوانان برنامه‌ریزی داریم و در حوزه مهارت‌آموزی و تسهیلگری برای اشتغال‌ آنان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

سردار زاده‌کمند تصریح کرد: ما از ابتدای تشکیل قرارگاه تا پایان نیمه شهریور ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون و ۴۵۰ هزار را تحت پوشش مهارت‌های تخصصی و عمومی قرار دادیم که سهم مهارت‌های تخصصی حدود ۷۶۸ هزار نفر است.

وی به مهارت عمومی در یک بسته مهارت عمومی پنجگانه اشاره کرد و گفت: حدود ۶۸۰ هزار نفر این مهارت‌ها را طی کردند که اگر ما بخواهیم به تفکیک رشته‌های شغلی و تخصص‌ها آنها بیان کنیم ۳۶۷ هزار نفر صرفا مهارت‌های فنی حرفه‌ای، نزدیک ۲۵۴ هزار مهارت‌های کشاورزی، ۲۳ هزار نفر مهارت‌های فناوری اطلاعات و ۲۲ هزار نفر مهارت ورزش جدید شروع شده است که ما در این حوزه‌های تخصصی کار را شروع کرده‌ایم.

 همایش مهارت تا اشتغال کارکنان وظیفه به ایستگاه یازدهم رسید

سردار موسی کمالی، مشاور عالی فرمانده قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح نیز در این همایش گفت:‌امروز اختتامیه یازدهمین همایش استانی دو سال اخیر و دومین همایش استانی سال ۱۴۰۳ را اعلام می‌کنیم که به میزانی سپاه حضرت محمد رسول‌(ص) به پایان رسید. امروز در جمع دستگاه‌های دولتی و یگان های نیروهای مسلح بودیم و در مورد موضوع مهم سربازی و مهارت آموزی با یکدیگر گفت‌وگو کردیم.

وی با بیان اینکه در جلسه امروز برخی سازمان‌ها نظرات و نکات خود را اعلام کردند، گفت: به هفت سالگی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نزدیک می‌شویم و چند روز دیگه هفت سالگی مهارت آموزی نیروهای مسلح است.در سه روز گذشته در قالب پنج تیم از یگان‌های نیروهای مسلح مستقر در استان تهران بازدید کردیم و اتفاقات بسیار خوبی نسبت به گذشته در این استان افتاده است.

کمالی ادامه داد: امروز فرماندهان پای کار مهارت آموزی هستند و نیروهای مسلح بخشی از امکانات و تجهیزات خود را برای مهارت آموزی پای کار آورده و به کمک دولت آمده تا معضل بیکاری ودغدغه اشتغال جوانان رفع شود. در برخی سازمان‌ها کارگاه‌های خوبی ایجاد شده و امید است روز به روز شاهد افزایش کیفیت مهارت اموزی به کارکنان وظیفه نیروهای مسلح باشیم.

وی گفت: درک مشترک و ایجاد همدلی و هم افزایی یکی از اهداف این همایش بود که تحقق یافته است. همچنین سندملی مهارت آموزی سند میثاق بین نیروهای مسلح و دستگاههای دولتی است و انشاالله براساس آیین نامه اقدام مشترک این سند همکاری های فی‌مابین با قدرت ادامه پیدا کند.

انتهای پیام

نظر شما