شناسهٔ خبر: 66663598 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کارجویان به سامانه شغل مراجعه کنند

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: سامانه جستجوی شغل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی پل ارتباطی میان کارفرمایان و کارجویان است.

صاحب‌خبر -

کارجویان به سامانه شغل مراجعه کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز، دارایی افزود: سامانه شغل به نشانی shoghl.mcls.gov.ir پل ارتباطی میان کارفرمایان و کارجویان است که بدون دریافت هیچ هزینه‌ای، امکان معرفی کارجویان به واحد‌های تولیدی و صنعتی و کارگاهی را فراهم می‌کند.

وی از عموم مردم خواست برای جلوگیری از سو استفاده کاریابی‌های غیر مجاز از مجاز بودن شرکت‌های کاریابی اطمینان حاصل کنند.

او با تاکید بر استفاده کارجویان از کاریابی‌های مجاز گفت: گاهی شاهد فعالیت برخی کاریابی‌های غیر مجاز به ویژه در فضای مجازی با عنوان تامین نیروی انسانی و استخدام در کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی و کارگاهی هستیم که به دلیل عدم نظارت‌های لازم مشکلاتی برای کارجویان ایجاد می‌کند.

دارایی افزود: کارجویان عزیز برای اطلاع از مجاز بودن واحد‌های کاریابی با مراجعه به وبگاه اطلاع رسانی این اداره کل اطمینان حاصل کنند و به صفحات فضای مجازی و تبلیغات آنها اعتماد نکنند.

وی خاطرنشان کرد: گاهی نیز مشاهده می‌شود برخی صفحات فضای مجازی با تبلیغات رنگارنگ خود در خصوص اعزام نیروی کار به خارج از کشور مبالغ قابل توجهی را از مردم کلاهبرداری می‌کنند و با وعده‌های دروغین مبالغی را از کارجویان طلب می‌کنند که البته به محض مواجهه با چنین صفحاتی به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

دارایی گفت: استان البرز دارای ۲۴ کاریابی داخلی و ۴ کاریابی خارجی فعال است که نام نشانی و اطلاعات آنها در وبگاه اداره کل در دسترس مردم قرار دارد و دفاتر این ۲۸ کاریابی در سراسر استان به منظور معرفی کارجویان به واحد‌های تولیدی و صنعتی فعال است.

به گفته وی از سال گذشته نیز زمینه صدور مجوز برای کاریابی الکترونیکی در استان فراهم و پس از صدور مجوز نهایی این کاریابی‌ها می‌توانند در بستر فضای مجازی فعالیت کنند.

وی گفت: صرفا ثبت شرکت به منظور فعالیت کاریابی مجاز نیست و شرکت‌های خدمات نیروی انسانی و پیمانکار‌های تامین نیروی انسانی به عنوان دفاتر کاریابی محسوب نمی‌شوند و بایستی از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مجوز‌های لازم را کسب کنند.

نظر شما