شناسهٔ خبر: 66650488 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

کارجویان برای جستجوی شغل به کاریابی‌های مجاز مراجعه کنند/ سامانه جستجوی شغل بستری برای ارتباط کارجویان و کارفرمایان

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز از عموم مردم خواست برای جلوگیری از افتادن در دام کاریابی‌های غیر مجاز و سوء استفاده‌های احتمالی، از مجاز بودن شرکت‌های کاریابی اطمینان حاصل کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از البرز، عبدالله دارایی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز، با تاکید بر استفاده کارجویان از کاریابی‌های مجاز، گفت: گاهاً شاهد فعالیت برخی کاریابی‌های غیر مجاز به ویژه در فضای مجازی با عنوان تامین نیروی انسانی و استخدام در کارخانجات و واحد‌های تولیدی و صنعتی و کارگاهی هستیم که به دلیل عدم نظارت‌های لازم مشکلاتی برای کارجویان ایجاد می‌کند.
کارجویان برای جستجوی شغل به کاریابی‌های مجاز مراجعه کنند/ سامانه جستجوی شغل بستری برای ارتباط کارجویان و کارفرمایان
دارایی افزود: کارجویان عزیز برای اطلاع از مجاز بودن واحد‌های کاریابی با مراجعه به وبگاه اطلاع رسانی این اداره کل اطمینان حاصل کنند و به صفحات فضای مجازی و تبلیغات آن‌ها اعتماد نکنند.

وی خاطرنشان کرد: گاهی نیز مشاهده می‌شود برخی صفحات فضای مجازی با تبلیغات رنگارنگ خود در خصوص اعزام نیروی کار به خارج از کشور مبالغ قابل توجهی را از مردم کلاهبرداری می‌کنند و با وعده‌های دروغین مبالغی را از کارجویان طلب می‌کنند که البته به محض مواجهه با چنین صفحاتی به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

دارایی در ادامه گفت: استان البرز دارای ۲۴ کاریابی داخلی و ۴ کاریابی خارجی فعال می‌باشد که نام نشانی و اطلاعات آن‌ها در وبگاه اداره کل در دسترس مردم قرار دارد و دفاتر این ۲۸ کاریابی در سراسر استان به منظور معرفی کارجویان به واحد‌های تولیدی و صنعتی فعال می‌باشد. از سال گذشته نیز زمینه صدور مجوز برای کاریابی الکترونیکی در استان فراهم و پس از صدور مجوز نهایی این کاریابی‌ها می‌توانند در بستر فضای مجازی فعالیت کنند.

وی در ادامه گفت: صرفا ثبت شرکت به منظور فعالیت کاریابی مجاز نبوده و شرکت‌های خدمات نیروی انسانی و پیمانکار‌های تامین نیروی انسانی به عنوان دفاتر کاریابی محسوب نمی‌شوند و بایستی از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مجوز‌های لازم را کسب کنند.

دارایی همچنین خاطرنشان شد: سامانه جستجوی شغل وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با آدرس shoghl.mcls.gov.ir پل ارتباطی میان کارفرمایان و کارجویان عزیز است که بدون دریافت هیچ هزینه‌ای، امکان معرفی کارجویان به واحد‌های تولیدی و صنعتی و کارگاهی را فراهم می‌کند.

نظر شما