شناسهٔ خبر: 66663556 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تدارک ۳۸۰ برنامه محوری ویژه دهه کرامت در حرم مطهر رضوی / تأکید بر گفتمان خدمت کریمانه و نشاط مؤمنانه در برنامه‌ها

دبیر ستاد مناسبت‌های آستان قدس رضوی، گفت: آستان قدس رضوی بیش از ۳۸۰ برنامه را در بخش‌های مختلف حرم مطهر حضرت رضا(ع) برای زائران و میهمانان مشهد مقدس برنامه‌ریزی کرده است.

صاحب‌خبر -

دکتر عبدالحمید طالبی، دبیر ستاد برگزاری برنامه‌های دهه کرامت ظهر امروز ۲۵ اردیبهشت‌ماه، در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه کرامت رضوی که با حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از اصحاب رسانه در سالن جلسات معاونت خدمات زائرین حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک  ایام فرخنده دهه کرامت، گفت: برنامه‌های دهه کرامت را با حدیث امام رضا(ع)، «ان الامام زمام‌الدین و نظام‌المسلمین و صلاح الدنیا و عز المؤمنین» آغاز کردیم و با شعار محوری تحت عنوان «با شما سربلندیم» در دستور کار قرار دادیم که این برنامه‌ها در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
وی ابراز کرد: به تاسی از این فرمایش حضرت، آنچه که باعث عزت و افتخار مومنین می‎  شود، امامت و ارتباط امت با امام است و ما نیز ضمن بهره‌مندی از این حدیث، شعار محوری برنامه‌های دهه کرامت را «با شما سربلندیم» قرار دادیم.
طالبی ادامه داد: برای هر روز از ایام دهه کرامت یک حدیث از حضرت رضا(ع) انتخاب شده است تا بیش از پیش در راستای توسعه و اشاعه فرهنگ و سیره رضوی گام برداریم.
 

گفتمان خدمت کریمانه و ایجاد شادی و نشاط مذهبی در برنامه‌ها
رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی، دهه کرامت را فرصتی برای خدمت به زائران ذکر کرد و افزود: گفتمان خدمت کریمانه و ایجاد شادی و نشاط مذهبی را در اجرای  برنامه ‎های دهه کرامت در دستور کار داریم و در همین راستا امسال نیز همانند سال گذشته جشن بزرگ امام رضایی را در  سالروز ولادت با سعادت این امام همام در گستره بیشتری برگزار می‌کنیم.
 

پنجمین همایش جهانی حضرت رضا(ع)، بزرگترین رویداد علمی آستان قدس رضوی
وی یکی از بزرگترین رویدادهای علمی در دهه کرامت امسال را برگزاری پنجمین همایش جهانی حضرت رضا(ع) با شعار «عدالت برای همه، ظلم به هیچ‌کس» ذکر و خاطر نشان کرد: این کنگره با حضور اندیشمندان ایرانی و بین‌المللی از روز گذشته ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز شد و همزمان با آن ۲۰ نشست تخصصی نیز در حال برگزاری است.
طالبی افزود: این کنگره با پیام تصویری مقام معظم رهبری آغاز به کار کرد و رهبر انقلاب در این پیام توصیه کردند معارف و آموزه‌های ناب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) باید به درستی و به زبان ساده به مخاطبان به ویژه قشر جوان منتقل شود.
وی همچنین به برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و تقارن آن با ایام دهه کرامت رضوی اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت برنامه‌های ویژه‌ای همچون عرضه آثار رضوی، رونمایی از آثاری با محوریت سبک و سیره رضوی و... در غرفه آستان قدس رضوی در این نمایشگاه تهیه و تدارک دیده شده است.
 

حضور کاروان‌های زیر سایه خورشید در ۲۳۰۰ نقطه کشوری و ۱۲ کشور
طالبی در ادامه به برنامه‌های تدارک دیده شده حرم مطهر رضوی در ایام دهه کرامت اشاره کرد و افزود: حرکت مردمی ۱۷ ساله‌ای تحت عنوان کاروان زیر سایه خورشید در ۳۱ استان در قالب ۶۱ هیئت، در بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ نقطه شهری و ۱۲ کشور،  با پرچم مقدس حضرت رضا(ع) از مشهد مقدس از جمله برنامه‌هایی است که همه ساله در این ایام اجرا می‌شود و در واقع یک زیارت از دور را برای عاشقانی که در این ایام نتوانستند در مشهد حضور یابند فراهم می‌آورد.
 

اختتامیه جشنواره «گنجینه مهر» در قالب امتداد اجتماعی زیارت
وی افزود: همچنین در این ایام اختتامیه جشنواره «گنجینه مهر» توسط موسسه آفرینش‌ها در قالب امتداد اجتماعی زیارت برگزار می‌کنیم و رونمایی از تازه‌های نشر در آستان قدس رضوی توسط انتشارات آستان قدس همزمان با نمایشگاه کتاب اجرا خواهد شد.
رئیس سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رویداد بعدی را اهدای ۲۰ هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های سیار کشور ذکر کرد و بازآفرینی موزه قرآن کبیر بعد از ۴۰ سال در حرم مطهر و همچنین ارائه خدمت‌های مختلف اجتماعی فرهنگی و تبلیغی توسط کانون رضوی در سراسر کشور را از دیگر برنامه‌های این ایام ذکر کرد.
وی یادآور شد: بارزترین این خدمات تجهیز و تحویل ۵۵۰ چاهک آبرسانی در استان سیستان و بلوچستان است که امیدواریم با برنامه‌های متنوعی که با کمک شما و مرکز رسانه آستان قدس طراحی و اجرا می‌شود، شادی مومنانه ما در سراسر کشور با پیوست انقلاب فرهنگی تقدیم عاشقان اهل بیت و مخصوصاً حضرت رضا(ع) شود.
 طالبی، افتتاح ۲۱ پروژه عمرانی و خدمات اجتماعی در مشهد و سراسر کشور با محوریت خدمت‌رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار را از دیگر فعالیتهایی برشمرد که به همت بنیاد کرامت در این ایام محقق می‌شود.

نظر شما