شناسهٔ خبر: 66663231 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی دهم خرداد برگزار می شود

سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در حالی برگزار می شود که شمار این شهدا به ٧١ تن رسیده است.

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین:بیژن رنجبر، قائم‌مقام رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این خبر گفت: «در این کنگره که دهم خرداد توسط تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد واحد تهران شمال برگزار می‌شود، در قالب انتشار ٢٠ پوستر و مستند سینمایی، چاپ کتاب و زندگینامه شهدا و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، سبک زندگی شهدا تببین و الگوسازی می‌شود. این برنامه دانشجومحور است و دانشجویان عضو تشکل های دانشجویی اجرای آن را بر عهده دارند.»
وی در نشست خبری که امروز سه‌شنبه ٢۵ اردیبهشت، با حضور خبرنگاران و با هدف تبیین برنامه‌های این کنگره در ستاد مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، به افزایش شمار شهدای دانشگاه آزاد استان تهران اشاره کرد و توضیح داد: «در اولین کنگره بزرگداشت شهدا که سال ١٤٠٠ برگزار شد، تعداد شهدای احصا شده ٤٨ تن بود که در سال ١٤٠١ و در دومین کنگره به ٦٠ شهید رسید و امسال ٧١ شهید احصا شده است.»
شهدای دانشگاه آزاد اسلامی شامل ٦٦ دانشجو، ۴ استاد و یک کارمند این نهاد است که ٢١ تن از آنها در دوره دفاع مقدس به شهادت رسیده‌اند، ١٨ شهید جزء شهدای مدافع حرم هستند و ٤ شهید از شهدای حوزه سلامت به شمار می‌آیند. ٢ شهید دانشگاه آزاد استان تهران بر اثر ترور عوامل ضد انقلاب به مقام شهادت رسیده‌اند و یکی از آنها شهید حادثه منا می‌باشد. ٧ تن از شهدا نیز جانبازانی بوده‌اند که پس از تحمل دوره جانبازی به خیل شهدا پیوسته‌اند. دیگر شهدای این نهاد نیز در حادثه تیراندازی مجلس شورای اسلامی، عملیات‌های امداد و نجات سازمان آتش نشانی و... به درجه شهادت رسیده‌اند.

نظر شما