شناسهٔ خبر: 66663142 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی:

سامانه «him» نمونه بهره‌وری درون دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی است

زینب سنگی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: بهره‌وری که ترجمان سازمانی درون دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در قالب «him» نامیده می‌شود در طول هشت سال گذشته دستاوردهای فراوان و عظیمی را به سرانجام رسانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، آیین اختتامیه پنجمین جشنواره دانشگاه بهره ور با شعار «دانشگاه بهره‌ور، جهش ارائه هوشمند خدمات سلامت با مشارکت مردم»، با حضور سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، بهروز رحیمی معاون توسعه وزارت بهداشت، علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و روسا و مدیران بیمارستان‌ها امروز صبح در دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد. 

علیرضا زالی، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در این مراسم گفت: جشنواره دانشگاه بهره ور، ماحصل هشت سال کار مستمر و متعهدانه و با توجه به تعالی سازمانی، ترجمانِ همت و تلاش ستودنی همه کسانی است که به تعالی سازمان های دانشگاه می اندیشند و تلاش این دسته از افراد قابل ستایش است، خوشحال هستم که در حال حاضر در زمانی این جشنواره در حوزه بهره وری برگزار می شود و نسل هشتم سامانه هوشمند him رونمایی شده که فرهنگ و تعهد به این موضوع در کالبد اجرایی مدیریت دانشگاه نهادینه سازی شده است.

به گفته زالی، امروز یکی از خصلت های تثبیت شده در مدیریت دانشگاه، نگاه، توجه و همت بلندی است که در سطح مدیریتی معطوف ستادی و محیطی شده است تا بهره وری ارتقا یابد، بهره وری که ترجمان سازمانی درون دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی در قالب him نامیده می شود، در طول هشت سال گذشته دستاوردهای فراوان و عظیمی را به سرانجام رسانده است.

زالی ضمن اشاره به اینکه امروزه باید از بهره وری به عنوان یک امر بنیادی یاد شود، گفت: یکی از وی‍ژگی های سیستم مدیریت بهره وری دانشگاه شهید بهشتی، بحث بهره وری و تعهد به بهره وری و کالبد سازی بهره‌وری در مجموعه های دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت است که توامان خدمات مستمر شبانه روزی به مردم می دهند، ارتقا و توسعه چنین فرآیندهایی امر مهمی است که باید صورت بگیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: him بیانگر یک سیستم هوش تجاری است؛ اگر چه مسئله هوش تجاری ماهیتا زاییده ی تفکر صنعتی و تفکر در فضای کسب و کار بود؛ اما امروز هر جایی که بحث خدمت در عرصه فضای عمومی و اجتماعی شکل می گیرد چه دارای وجهه اقتصادی و تجاری باشد یا نه مشمول هوش تجاری است. 

زالی ادامه داد: مهمترین ویژگی سیتم مدیریت بهره وری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی این است که سامانه him یک مدل مدیریتی کارآمد و بالنده در حوزه هوش تجاری است، این سامانه سیستم های جدیدی دارد که همواره در حال توسعه و ارتقا است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: اگرچه از دهه ۷۰ میلادی فرهنگ سیستم های تصمیم یار شکل گرفت اما امروز سیستم های dds یا سیستم های کمک یار تصمیم گیری مدیریتی به ابعاد پیچیده و نوآورانه تبدیل شدند در واقع him یک سیستم تصمیم یار مدیریتی است.

زالی گفت: ویژگی سوم him که در نسل های متوالی تکرار می شود و به تعالی می رسد فرهنگ عمیق مدیریتی به نام مدیریت دانش است، اولین گام به سوی مدیریت دانش تولید دانش خواهد بود که باید در مراحل بعدی آن را به اشتراک گذاشت و در نهایت به مرحله ی کاربست مدیریت دانش رسید.

وی افزود: در him ما مدیریت دانش را تجربه خواهیم کرد، اصولا دینامیک بودن و پویایی سیستم های دیجیتالی در داشبوردها تعریف می شود و طبیعتا هر چه قدر داشبوردها به روزتر، کاراتر، فعال تر، اصیل تر باشد اعتبارش بالاتر خواهد رفت.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی ، داشبوردهای زنده him در کسری از ثانیه انجام می شود که یکی از ویژگی های جذاب این مجموعه است ، در بخش داشبوردهای زنده him می توانیم حداقل ۶۰ داشبورد زنده مدیریتی به هنگام داشته باشیم، مدیران ما در بخش های مختلف در تناسب با سطح دسترسی این امکان را دارند که بتوانند از این داشبوردها استفاده کنند، تلاش ما در سال های اخیر در حوزه نرم افزاری و تکنیکال علاوه بر تنوع و گستردگی داشبوردها، پدیده ای است تحت عنوان به هم رسانی یا هم رسانی داشبوردها بوده است.

زالی گفت: از روزهای آغازینی که فرهنگ دانشگاه بهره ور در دانشکده علوم پزشکی شهید بهشتی شکل گرفت ، وزن سنگینی از کار به سیستماتیک شدن آن تبدیل شد ، خوشحال هستم که در نسل هشتم یکی از برجسته ترین ابراز پایشی را شاهد هستیم.

وی افزود: هنگامی پایش اثر بخشی دارد که به پیامد و مداخله تبدیل شود و سیستم اعتبار بخشی موید این مسئله است، با استفاده از سیستم اعتبار بخشی و پایش بیمارستان ها و مراکز بهداشتی این دسترسی را دارند که همزمان وضعیت مدیر خود و جایگاه خود در حوزه بهداشت و درمان دانشگاه را بسنجند، بحث مدیریت سبز گام اول ما است که باید استمرار پیدا کند و نهادینه سازی شود، این مسئله کار بسیار بزرگ و عمیقی است.

زالی گفت: امیدوارم همانند سال گذشته بتوانیم از سیستم های هوش مصنوعی استفاده لازم را ببریم، اساسا بهترین ابزار برای ورود به عرصه هوش مصنوعی اطلاعات است، در دوران کرونا با استفاده از هوش مصنوعی تجربه موفقی داشته ایم که در اسپانیا نیز مورد استقبال قرار گرفت، بیماران را بر اساس مقوله ریسک طبقه بندی کردیم، قبل از این اساتید دانشگاه آکسفورد با ۳۰ هزار دیتا این بررسی را انجام دادند؛ اما توسط پژوهشگران ما در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با ۱۲۰ هزار دیتا این بررسی انجام شد، این مسئله گویای این است که چه گنجینه ای در اختیار ما و همکارانمان قرار دارد.

انتهای پیام

نظر شما