شناسهٔ خبر: 66662429 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه موقت کرمانشاه:

مسلمانان باید مقابل رژیم صهیونیستی به «ید واحده» تبدیل شوند

کرمانشاه ـ حجت الاسلام والمسلمین حجتی گفت: مسلمین باید اختلافاتی بی‌ارزش و کم ارزش خود را کنار بگذارند و به ید واحده در مقابل رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای مستکبر تبدیل شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین محمد حجتی امروز در دیدار با جمعی از حوزویان استان کرمانشاه در سخنانی ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت در سخنانی اظهار داشت: دهه کرامت بهترین و ناب‌ترین فرصت برای شناخت بیشتر ائمه اطهار علیهم السلام به ویژه امام رضا علیه السلام و خواهر بزرگوار ایشان حضرت فاطمه معصومه (س) می‌باشد.

امام جمعه موقت کرمانشاه در ادامه سخنان خود گفت: در سیره علمی و عملی رسول خدا(ص) و همچنین ائمه اطهار علیهم السلام به تمام پرسش های انسان به صورت کامل و درست پاسخ داده شده است به گونه ای که تاسی به سیره این بزرگان زمینه خوشبختی واقعی ما را در هر دو عالم فراهم خواهد آورد.

این استاد حوزه علمیه کرمانشاه در ادامه به برخی از ویژگی‌های یک مسلمان از دیدگاه قرآن کریم اشاره کرد و افزود: مسلمان بودن تنها به نام و شناسنامه نیست بلکه یک مسلمان باید فردی با بصیرت و هوشیار و اهل عمل باشد نه اینکه فقط صفت مسلمان بودن را با خود یدک بکشد به گونه‌ای که امروز متاسفانه می‌بینیم مردم غزه که زیر بار شدیدترین تهاجمات غاصبان قدس شریف هستند هیچ دست یاری از سوی جهان اسلام و آنانی که دم از مسلمانی می‌زنند نمی بینند که این با اصل مسلمانی که رسول خدا(ص) بیان فرموده است کاملا منافات دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی با تاکید بر اینکه امروز مسئله غزه و فلسطین می‌تواند زمینه وحدت مسلمین در این برهه حساس تاریخی شود، عنوان داشت: مسلمین باید اختلافاتی بی‌ارزش و کم ارزش خود را کنار بگذارند و به ید واحده در مقابل رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای مستکبر تبدیل شوند.

این استاد عالی حوزه علمیه یادآور شد: اگر مسلمین به وحدت واقعی که مد نظر قرآن کریم می‌باشد برسند بی‌شک جهان در دستان مسلمین و مسلمانان خواهد بود، بنابراین دشمنان سعی می‌کنند که هرگز این وحدت واقعی در بین کشورهای اسلامی تحقق پیدا نکند.

حجت الاسلام والمسلمین حجتی در پایان سخنان خود بیان کرد: هیچ کسی منکر اختلاف نظر و سلیقه بین برادران اهل سنت و اهل تشیع نیست ولی این اختلافات به اندازه‌ای کوچک و اندک هستند که در مقابل وحدت و یکدست شدن جهان اسلام محلی از اعراب ندارند، بنابراین باید امروز تمام مسلمین در یک مسیر و در یک اندیشه واحد حرکت کنند تا جهان قدرت واقعی اسلام را درک کند./1400/

نظر شما