شناسهٔ خبر: 66662096 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

العالم فی 60 ثانیة

از نمایشگاه هوانوردی دبی تا افزایش صادرات خرمای عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین،الصباح ، البیان، عکاظ عربستان، الشرق و الخلیج اونلاین.

صاحب‌خبر -

البیان: آغاز بزرگترین نمایشگاه هوانوردی جهان در دبی 

بیست و سومین دوره نمایشگاه هوانوردی امروز در مرکز تجارت جهانی دبی با حضور بیش از 150 غرفه‌دار از 20 کشور جهان و 6000 متخصص در بخش هوانوردی افتتاح شد و تا 16 می ادامه دارد.

این نمایشگاه بزرگترین رویداد سالانه تخصصی در صنعت فرودگاهی در جهان و خاورمیانه، شمال آفریقا و منطقه جنوب آسیا است این نمایشگاه شامل چهار رویداد انجمن کنترل ترافیک هوایی، امنیت فرودگاه در خاورمیانه، مجمع جهانی رهبران فرودگاه و کنفرانس زنان در هوانوردی، شعبه خاورمیانه است.

انتظار می‌رود ترافیک بین‌المللی مسافر در سال 2026 به 4.4 میلیارد مسافر بین‌المللی افزایش یابد. همچنین انتظار می‌رود ترافیک هوایی تا سال 2026 به 111.6 میلیون پرواز برسد. فرودگاه‌های سراسر جهان تا سال 2041 شاهد 153.8 میلیون پرواز خواهند بود.

 

 

الشرق: بازدید یک هیئت تجاری بزرگ انگلیسی از عربستان 

نشست مشترک امروز در ریاض هیئت متشکل از 450 بازرگان است و بزرگترین در 10 سال اخیر محسوب می شود.

بریتانیا و عربستان سعودی روز سه‌شنبه میزبان نشست مشترکی در ریاض هستند که هدف آن تقویت روابط اقتصادی بین دو کشور در حالی است که مذاکرات بر سر توافق تجاری گسترده‌تر بین بریتانیا و کشورهای خلیج فارس ادامه دارد.

الیور داودن، معاون نخست وزیر، با اشاره به حمایت بریتانیا از «چشم انداز 2030» عربستان سعودی، برنامه این کشور برای ارتقای تنوع بخشی، گفت: ما بازارهای خود را به روی یکدیگر باز می کنیم، بنابراین سرمایه گذاری، صادرات، گردشگری و همکاری در هر دو جهت جریان دارد. 

 

 

عکاظ عربستان: افزایش  13.7 درصدی صادرات خرمای عربستان در سه ماهه نخست

مرکز ملی نخل و خرما نشان داد که ارزش صادرات خرمای عربستان سعودی در سه ماهه اول سال جاری میلادی به 644 میلیون ریال رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن 13.7 درصد افزایش داشته است وارزش صادرات آن به 566 میلیون ریال رسید.

نسبت صادرات خرمای عربستان سعودی در بسیاری از کشورها از 100 درصد فراتر رفته است. به عنوان مثال، ارزش صادرات عربستان سعودی خرما به مراکش 69 درصد، جمهوری اندونزی 61 درصد، جمهوری کره جنوبی 41 درصد و بریتانیا 33 درصد افزایش یافته است. 

 

 

الخلیج اونلاین: سفر دبیرکل سازمان ملل به عمان

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل، در یک سفر رسمی 3 روزه وارد مسقط پایتخت عمان شد. گوترش با استقبال خلیفه بن علی الحارثی، معاون وزیر خارجه عمان در امور سیاسی، سفر خود به این کشور را آغاز کرد.

این سفر در حالی انجام می‌شود که در پی ادامه یافتن حملات رژیم صهیونیستی به غزه، سراسر منطقه در وضعیت ملتهب به سر می‌برد. عمان با هماهنگی سازمان ملل نقش مهمی در کاهش تنش در یمن داشته و در سال‌های اخیر توانسته موجب توقف درگیری میان طرف‌های یمنی شود. ماه گذشته گوترش در اظهاراتی از نقش عمان در این باره قدردانی کرده بود.

 

 

الصباح: تعهد فنلاند به کمک برای حفاظت از تالاب‌های عراق

 آنو ساریلا، سفیر فنلاند در بغداد، به حمایت و حفاظت از تالاب‌های جنوب عراق که در منطقه و جهان از لحاظ تنوع بیولوژیکی منحصر به فرد هستند، متعهد شد.

زینب الاسدی رئیس کمیسیون کشاورزی و آب و تالاب‌ها در شورای استانداری ذی قار، اعلام کرد که «ساریلا» و هیئت همراه وی، از مناطق تالاب‌های مرکزی در الفهود، المنار و الجبایش دیدن کرد و وعهده داد که از ساکنان این مناطق و پرورش دهندگان گاومیش که طی سال‌های گذشته از کمبود آب رنج می‌بردند، حمایت کند.

الاسدی تصریح کرد که سفیر فنلاند در بغداد، از چندین طرح با هدف ایجاد اشتغال برای ساکنان این مناطق با همکاری دولت فنلاند خبر داد.

وی افزود که حمایت فنلاند شامل جوانب دیگری هم می‌شود که بارزترین آنها پروژه‌هایی برای مبارزه با تغییرات اقلیمی در تالاب هاست که موجب کوچ ساکنان آن شده است.

 

نظر شما